Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Det føles sånn ihvertfall.. Jeg orker ikke å gå rundt redd, jeg har vært til en rekke psykologer nå og ingenting har hjulpet mot angsten, jeg er redd for medisiner, jeg går konstant rundt rett og tenker på det værste.. Føles innom meg som hjertet mitt skal bara slutte å slå eller noe tilslutt, jeg er såå dårlig nå Jeg klarer virkelig ikke mer av angst.. Kan det ikke bare forsvinne??
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Da er vi 2 ,er sånn jeg også. Tør ikke gå ut med søppelposen når det begynner å skumre,redd for å å kreft eller noe annet alvorlig.Hva med barna mine da? Mase rare tanker .
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Hvis du føler at det ikke har hjulpet med psykolog (flere til og med), og du ikke er villig til å forsøke medisiner for å se om det kan hjelpe deg i gang med bedring, er det enkelt og greit bare slik at du ikke vil bli bedre. Ta deg sammen og forsøk alt før du kaster inn håndkledet. Angst er en av de letteste lidelsene å behandle, men det hjelper ikke hvis du motarbeider tilbudet, må du skjønne. Kanskje du skulle legge deg inn for en liten periode, og se om ikke det hjelper med mer intensiv terapi?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Kjære deg. Skjønner deg veldig godt har skrevet noen sånne innlegg selv opp gjennom årene her. Er også plaget av angst, har prøvd utallige former for behandling uten noe stort resultat. Har gått til psykolog, men vi funket ikke overens så jeg står på venteliste til ny psykolog. Kan du sette ord på hva det er du er redd for? Det kan hjelpe litt bare det. Og har du snakket med legen din om medisiner? Jeg er selv nylig begynt på Cipralex for angsten min. Den er det ikke noe å være redd for, hadde bare litt ubehag de første dagene så gikk det over. Uansett - ubehaget var ingenting i forhold til hva jeg går gjennom daglig pga angsten så det var veldig verdt forsøket. Angsten er blitt bedre, skal trappe opp på medisiner i slutten av denne mnd om det ikke har endret seg litt mer. Kanskje det finnes en angstring i nærheten av der du bor som du kan melde deg inn i? Les på nett om dette, på www.angstringen.no Håper du finner noe som hjelper, angst er ingen lett ting å ha. Du har bare ikke funnet metoden som hjelper deg. Ikke gi opp.
faceplant Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Prøv TFT, det er en terapi form som funker. Tankefelt terapi. Søk på det på nettet. Du kan faktisk bli kvitt angsten på 10 min og aldri få den igjen....det er sant
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 TFT kan fungere på mange, på meg fungerte det ikke. Men er verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Jeg trodde det var ganske garantert det med tft. Det var jeg som skrev om det. Hva var din erfaring. Vurderer det selv skjønner du
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 til anonym!!!! LETTESTE LIDELSEN Å BEHANDLE???? HVILKEN FORPULT PLANET ER DU FRA????? HAR LSITT MED DØDSANGST I 9 ÅR NÅ.. PRØVD ALLE BEHANDLINGER SOM ER Å OPPDRIVE... SATAN FOR EN UFATTELIG LATTERLIG KOMMENTAR Å KOMME MED!!!!!!!!!!!!! KUNNE "DREPT" DEG GJENNOM DATAEN BARE I REIN FORBANNELSE.. BLIR SÅ UFATTELIG PROVOSERT AV FOLK SOM IKKE HAR PEIOLING PÅ NOE!!.. CAPSLOCK OG HORMONER SORRY!! men likevel.. til deg som er trådstarter... jeg lever med det samme som deg.. dagligl.. dag ut dag inn... jeg prøver å forsone meg med det..men det er så trist og slitsomt å ha det sånn.. jeg må spørre moren min flere gangr om dagen.. er det falrig,er det farlig.. kan jeg dø av det.. osv... jeg stoler ikke på min egen kropp.. veldig veldig utmattende.. og spesielt nå når jeg går høygravid med min førstefødte.. og IKKE vet hvordan det skal føles.. om den smerten er farlig.. om den bevegelsen var normal.. jeg skulle ønske jeg kunne si noe som hjalp..men det kan jeg ikke.. hadde jeg vissta.. hadde jeg frulgt mitt eget råd =/... eneste jeg kan gjøre er å sende deg en lang og god varm klem... vi får ta det som det kommer.. noen dager er bedre enn andre heldigvis..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Høres kanskje dumt ut, men hva med å ta kontroll og møte disse angstene.. Informasjon om eks medisiner kan kanskje hjelpe. Jeg mener, og har ingen bakgrunn annet enn en depresjon, at uansett årsaken til psykiske problemmer så ligger også nøkkelen i psyken.. Man må kjempe for å vinne, å det er bedre å kjempe å vinne små slag enn å ikke kjempe i det hele tatt. Du trenger ikke å "fikse" alt med engang, med overkomme små deler av angsten litt etter litt. En annen ting er at du kan ikke kontrollere noen andre enn deg selv og dine handlinger uansett hvor redd du er, den konstante frykten tømmer deg jo bare for energi. Dette angstmonstre som du forer med energien din blir bare større og større fordi du forer det. Håper ting ordner seg for deg/dere som sliter med angst og at jeg ikke har fornærmet dere.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Man må møte angsten for å bli kvitt den. Ellers går den ikke bort. Det du skal gjøre er å TA imot medisiner. Nettopp fordi du er redd dem! Du MÅ gjøre det. La noen hjelpe deg med det!! Med medisiner samt eksponering så kan du bli bra. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå