Gå til innhold

Sitrusfrukt til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noen fler som kan svare her.. Er et anonym forum, men er så dårlig respons de andre plassene...

Er det fler enn meg som har gitt clementin til babyen sin?

Datteren min er 10 mnd og har fått smake på clementin. Først gav min mor henne en liten bit, hun ELSKET det.. Så idag, etter 5 dager, ga jeg henne saften fra 4-5 båter (jeg holder båten, river av tuppen, og lar henne suge til seg saften..) Det er jo så godt! Og vi har ikke sett noen reaksjon (allergi), så.. Er det trygt? Prøver å finne svar på Matportalen, men fant liksom ingenting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitrus er utrolig allergifremkallende og bør utsettes så lenge som mulig

Skrevet

Jada :) Fikk selv beskjed om å gi barnet mitt kiwi, ettersom det er masse c-vitaminer :) Og det går vel på det samme tror jeg..? Er bare bra for barnet å få smake forskjellige ting =)

Skrevet

Huff, 12.04 er vel sånn en som ikke lar barna få salt i maten før de er 3, og ikke smake chili før de er tenåringer...

Skrevet

12:05 : Utrulig flåsete innlegg du kommer med her

Skrevet

Ja, beklager. Det var flåsete. Men det er fordi det er min kjepphest, det at norske barn får prøve alt for lite spennende mat og derfor blir kresne og pysete i matveien.

Skrevet

Det var forøvrig helsesøster som sa hun skulle få kiwi, og kiwi er en sitrusfrukt. Hadde det vært farlig hadde hun nok ikke sagt det, så ikke bekymre deg for mye. La jenta di kose seg med klementinen sin =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...