Gå til innhold

Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fulgt Grete Roede opplegget - på vektklubben - og har veid og registrert hva jeg har spist en stund. Har gått ned ca en halv kilo i uken i tre uker nå, men nå... vel, denne uken har jeg gått opp!

Mandag spiste jeg ca 1200 kcal

Tirsdag ca. 700

Onsdag ca. 1100

torsdag ca. 1800

Jeg har trimmet så jeg har 4 trimpoeng (for dere som kjenner opplegget).. Det vil si litt over to timer rask gange...

og, denne uken har jeg gått OPP 300 gr...

Er det noen som har noen tanker om hvorfor ?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp 300 gr. er vel ikke mye da:) Vekta mi spretter litt opp når jeg nærmer meg menstrasjon i hvertfall. Trur det er ganske vanlig både når man skal opp i vekt og ned i vekt, at vekta går litt opp og ned. Men når det har gått seg litt til, så vil vektnedgangen være gjevn.

Skrevet

Vil tippe at du enten er på et platå hvor vekten stangerer litt eller så har du gått ned, men begynt å bygge muskler som vil få vekten til å øke litt

Skrevet

Hælledussen. Regnes det på GRAM???? Om du drikker en halv liter melk så er det 500 gram opp i vekt..De 300 gram du har gått opp kan skyldes at du nylig drakk en del vann f.eks..Eller at du dagen før veing spsite litt for salt mat/drakk kullsyreholdig drikk,- begge delre binder vann i kroppen..JEg har fort en kilo eller to opp om jeg over flere dager spiser sundt, drikker vann, men får i meg for mye kullsyre (drikker vann m/kullsyre bl.a)...

Jeg veier også en kilo eller to mer i visse stadier av syklusen..Man kan de ikke regne vekttap i gram???? Man må veie seg MAX en gang i måneden, på samme ukedag, helst mest mulig likt i forhold til sin menssyklus,- også over flere månderes se tendensen til vekttap....

Skrevet

du! Poenget er jo at jeg ønsker å gå NED i vekt, og 300 gr selvfølgleig ikke er så mye å gå opp i vekt, men når man tenker på at jeg heller ikke har gått ned denne uken, selv om jeg har slitt og slept med dustemat osv, så lurer jeg jo på hva jeg gjør feil..

f.eks - med den dietten jeg har fulgt denne uken så regnet jeg med å gå ned minst 0,5 kg, .. det har jeg ikke gjort, men derimot gått opp 300 gr.. dermed... nesten en kilo feil vei på en måte....

HI

Skrevet

Noen ganger kan man holde samme vekta mens man blir tynnere,fordi man får muskler og disse som kjent veier mer enn vann. Anbefaler åmåle i stedet, på mange steder; Overarm, livet,hoftene rundt rumpa og lårene. Da tenker jeg du blir litt gladere på veie/måledagen:) 700 kalorier på en dag er forresten fryktelig usunt. Særlig om du trener også. Jeg ville ikke gått under 15-1600 i døgnet og litt mer en dag i uka for å ikke tulle til forbrenningen. Lykke til med videre slanking:)

Skrevet

Men kjære deg.. mandag,tirsdag og onsdag spise du jo alt for lite! for så å øke på med 800 kalorier mer på torsdag? Nå vet jeg ikke så mye om alder,høyde og vekta di, men har du regna ut hvilken meny du skal følge for å gå ned i vekt? den kalkulatoren finner du her:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Det var en periode jeg også gikk litt opp i vekt. Meldte meg så på et grete roede kurs, og det viste seg at jeg spiste alt for lite i forhold til aktivitetsnivået mitt. låg da på ca 1500 kal daglig. Nå ligger jeg på 1900 kalorier og går ned mellom 0.5-1 kg i uka.

Har selv gått ned 17kg siden i sommer med hjelp av vektklubben=)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...