Bromelia Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Nå trenger jeg noen trøstende ord.... Er litt deppa. Var på svangerskapskontroll i dag, og legen sa at babyen lå med hodet opp. Og at hun var litt redd for at det var et stort barn. Skal på ul på mandag, så da får vi se. Er det sånn at de snur seg? At de mest sansynlig snur seg... huff... litt uttafor nå.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Babyen har enda god tid på å snu seg, så slapp litt mer av. Jeg er i uke 34+1 i dag og var hos legen i dag, fikk UL og snuppa mi i magen sitter enda. Men legen sa hun har enda mulighet til å snu seg. Men skal selv opp på sykehuset til UL 15 desember, så får bare slappe av fram til da. Så får vi se hva som skjer...
førjulsbakst Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Samme her, har stor gutt i seteleie, og slik har det vært siden uke 29. Er nå 38+7, og skal ha KS på tirsdag. Ifølge gyn er det sjelden de snur seg etter uke 32, men unntak skjer jo :-) Du har jo fremdeles ganske lenge igjen, og kanskje er ikke barnet så stort som de tror, mye feilmålinger/estimeringer som blir gjort. Jeg for min del er innstilt på KS, og er glad det er planlagt. Heller det enn å komme inn på natten i hurten og sturten, og det må gjøres haste eller katastrofesnitt. Nå skal det sies at jeg har vært med på mange KS, og det er for de aller fleste en veldig fin opplevelse :-)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Hmmm, kanskje snuppa i magen ikke kommer til å snu seg.?? Er jo i uke 34 allerede og hun har suttet i flere uker eller så lenge jeg kan huske.... Jaja, får se va GU sier når jeg skal på UL. Men har bestemt meg for at vist det blir at hun ikke snur seg, så vil jeg ha KS..
Chickenmum Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Lillebror sitter også i magen - og har gjort det i noen uker allerede. Storebroren var også i seteleie - helt fram til han plutselig snudde seg ikke før noen uker før termin. Skulle egentlig til akupunktør (gode erfaringer med å snu barn) - men det rakk jeg altså ikke. Prøver å ikke tenke på det enda - tenker han fint kan snu seg enda! Er 30 uker på vei.
2tettebabyer Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 er det noen forskjell på førstegangs og de som har født med tanke på hvor seint de snur seg??Min jente lå i sete sist kontroll, skal på kontroll på mandag 33 uker, og føler at hun sitter fremdeles godt på ræva ja. Jeg har liksom ikke tenkt noe særlig over det. uansett, det jeg vet er at den lille som var inni magen til venninna mi ikke snudde seg før uke 35 + 4. hun hadde time til kontroll i uke 36 der de skulle snu han om han ikke hadde snudd seg selv. Jeg vet ikke om det er noe i det, men legene sa til henne at en av grunnene til at de snur seg seint er at man kan ha trangt bekken. Hennes fødsel endte uansett i keisersnitt fordi bekkenet var for trangt.....
2tettebabyer Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 må bare legge til at siden du har født før så vet du jo at du ikke har for trangt bekken... følte nesten dette ble mer skremsel enn trøst, hehe... for det jeg mente å si var at mange snur seg seint, så du har fortsatt god tid ;-) Sitt med rompa til værs, det skal visst hjelpe (kjærringråd) Lykke te :-)
lilleta Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Jeg er 32+2 i dag, og venter tvillinger. Jenta som ligger ann til å komme først sitter m rumpa ned, og gutten ligger skrått. Da jeg spurte, sa hun at de enda har god tid til å snu på seg... Så da tenker jeg positivt jeg og venter og ser:)
Bromelia Skrevet 27. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Tror jeg skal prøve akupunktur jeg. Har aldri prøvd det før, men det kan i hvertfall ikke gjøre noen ting noe verre. Jepp. Skal ringe på mandag...
christina88 Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 jeg fikk beskjed i går på ul time(er 33 uker i morgen) at han ligger med beina ned i bekkenet og rompa nederst på venstre side og hodet opp.. virka på gynokologen at de skal ha lagt seg riktig vei innen nå, snakka om keisersnitt, for hvis de minste delene av kroppen til babyen kommer først så kunne hode sitte igjen:S han skremte meg litt... så skal til jordmor til mandag og høre mer om hvordan ting blir fremover... så i går kveld var jeg akkuart som deg Snart_en_til : forvirra nærvøs og veldig uviten på hva som skjer hvis han ikke snur seg.... prøver å bare tenke på at han kommer ut på en måte og at det ikke viste seg å være noe galt med selve babyen:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå