Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Har lagt merke til at det er mange her inne som er veldig defensive ang det med at post, sms, mail, facebook, osv er en veldig privat ting, som ikke partneren har noe med. Har lagt merke til at det er noen som mener at det er skilsmissegrunn hvis partneren hadde åpnet posten din eller lest mailen sin. Vi har det slik at det er ok at vi bruker tlf til hverandre, den som henter posten åpner posten, og vi har alle passordene til mail, facebook, nettbank osv. Vi har hatt det slik hele tiden og synes at det er veldig greit. Er det bare vi som har det sånn, eller er det unormalt å holde ting fra partneren?
Gjest Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Synes ikke det har så mye å gjøre med å holde ting hemmelig fra kjæresten, men hvis jeg sender en melding til venninna mi så er jo den til henne, ikke til kjæresten hennes! Og motsatt, hvis hun sender melding til meg/han så er den kun til mottager. Vi har ikke hemmeligheter for hverandre, men andres hemmeligheter eller liv synes jeg ikke noe om å dele med andre enn de det gjelder...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Vi har det også sånn.. Så det finnes flere av oss.. ;o)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Vi har også samme passord på så og si alt. Men viser vel hverandre den respekten at vi ikke sjekker hverandres mail og facebook. Av post åpner vi begge det vi vet er regninger og annen generell post, men ser vi f.eks personlige brev - lar vi selvsagt den det er adressert til åpne. Hadde jeg hatt noe å skjule, skulle jeg vel klart det likevel
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Vi har heller ikke noe sjult for hverandre. Vi kan alle passord og har tilgang til alt. Men nettopp fordi vi har det, er vi også så trygge på hverandre at vi aldri leser den andres meldinger:-) Post åpner den som henter den:-)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Ja vi har full åpenhet her i huset. Men jeg forteller ikke videre andre sine hemmeligheter til samboeren min.
Gjest Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Vi har det sånn som du Hi:) Men siden vi har det så åpent for hverandre, er det skjeldent at vi gidder å sjekke hverandre. Vi hjelper hverandre ofte, så det hender da at vi må innom hverandres mail, bank konto, telefon osv.. Alle våre venner er klar over dette, å skulle det være no viktig og/eller personlig så ringes vi. Trur det er like normalt å dele på alt, som det ikke er det^^ Folk velger gjerne det som passer de best:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Enig med Gytha Ogg. Om jeg sende en sms/email til en venninne så er det til henne og IKKE til mannen hennes. Venner jeg vet som har det slik sender jeg stort sett aldri sms eller epost til. For jeg vet at flere av mennene deres er tette som kurvstoler...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Hmmm... Joda, vi vet hverandres passord, til msn, mail, facebook... Har felles kontoer, så det sier seg vel seg at vi har tilgang til samme nettbank. Alle vanlige brev og regninger åpner vi litt om hverandre.... MEN, ingen av oss driver å sjekker den andres mail, det har jeg aldri gjort, annet enn hvis han ringer og ber meg gå inn og sjekke noe spesielt f.eks. Vi åpner ikke private brev, de som er håndskrevne eller ikke har avsender, jeg har aldri sjekket telefonen hans, og så vidt jeg vet har han aldri sjekket min heller. Vi låner telefonen av hverandre alt etter hvilken som er nærmest, men jeg går ikke inn og leter etter mistenkelige meldinger.... Synes det er noe galt i forholdet hvis man jevnlig må gå gjennom hverandres sms, mail osv for å lete etter noe mistenkelig.....
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Vi har det på samme måte. Lik passord på det meste. Så bruker vi brukerkontoen til hverandre på forskjellige nettbutikker, så bruker å gå inn og ut av hverandres mail for å se om det er sendt, pakkesporing osv. Brev som angår oss begge åpner jeg, men er noe adressert til han personlig klarer jeg å styre nysgjerrigheten. Finner det jo ut uansett senere når han åpner det faceboooken til hverandre er ikke særlig spennende. Har de samme vennene så blir som å gå inn på samme bruker HI
Kleint Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Her er alt åpent, sms, mail, facebook, msn osv. Hvorfor skulle det ikke vært det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #12 Skrevet 27. november 2009 Nei, det er sikkert flere som er som deg, HI. Jeg må innrømme at jeg synes det er tragisk med slike par som "deler alt" og blir helt PerogKari etter at de blir sammen. Når jeg sender en sms eller en epost til en venninne, så vil jeg da for pokker ikke at mannen hennes skal lese den!!!! Jeg sender faktisk ikke sms'er av privat karakter eller eposter til slike venninner. Begrenser det til helt praktiske ting som å avtale å møtes, sted, klokkeslett osv. Mannen min har ikke tilgang til min Facebook, epost eller noe annet.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #13 Skrevet 27. november 2009 Mannen min har ikke tilgang til min Facebook etc. men jeg hadde ikke nølt med å gi ham passordet om det var noe han måtte gjøre innpå der. Men jeg sier som så mange andre, at selv om JEG ikke har noe å skjule for mannen min, så er det MEG mine venner sender mailer og sms-er til, og ikke ham, så da lar jeg dem forbli private. Synes noe annet er direkte uhøflige og skammelig.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #14 Skrevet 27. november 2009 Hvorfor tror du dere er de eneste...?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #15 Skrevet 27. november 2009 Tusen takk for svar Var ikke ment som et hetseinnlegg, men som et seriøst spørsmål. Som jeg oppga i innlegget, så har jeg begynt å lure etter å ha vært en stund på dette forumet. Har kommet opp i flere innlegg og sammenhenger, blant annet når noen mistenker utroskap og det har blitt nevnt at noen har sett på tlf eller mailen til partneren. Har kommet ganske så voldsomme reaksjoner på akkurat den delen. Så har begynt å lure på om det var vi som var unormal, om det varierer veldig fra forhold til forhold, eller om det er normen at man har et privatliv selv om man er i et forhold. Var jo litt forskjellige svar. Ser at det er noen her som har samme holdning til det som oss, og at det er noen som ikke har det. Jeg mener at det er en privatsak hvilken regler man har seg i mellom som partnere. Om noen av våre venner hadde syntes at det var uhøflig ovenfor dem som har kontakt med oss på tlf, mail og facebook, så hadde det vært deres sak. Selv om noen har fri tilgang til slike ting, betyr ikke det nødvendigvis at noen er avhengige av å sjekke all av kommunikasjon. Men igjen, takk for svar. HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #16 Skrevet 27. november 2009 Sendte en gang en meget privat sms, om abort, til en venninne og noen uker senere fikk jeg høre på byen at jeg hadde tatt abort. Var mannen hennes som hadde lest sms`en og fortalt det videre. Har ingen kontakt med dem i dag!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #17 Skrevet 27. november 2009 Vi har det også veldig åpnet. Åpner post, låner hverandres tlf (f.eks dersom jeg skal på butikken og min tlf står til lading), har passordene til hverandres mail. Vi leser i utgangspunktet ikke hverandres meldinger, men hvis jeg står opptatt og mannen sier at det kommer en melding, så ber jeg han om å lese den. Vi har et veldig åpent forhold. Forteller hverandre ikke alt ang /venner/venninner, men mye. Vet vi kan stole på hverandre. Har man valgt å leve sammen, så synes jeg at man skal være litt fri angående det meste og dele alt.
sprellemor Skrevet 27. november 2009 #18 Skrevet 27. november 2009 Jeg skjønner ikke de som sier at når de sender sms til en venninne så sender de den ikke til mannen hennes. Det er da helt naturlig at mannen hennes ikke går inn og sjekker mobilen hennes? Det handler vel bare om respekt. Vi har det åpent, og jeg vet at hvis min mann får vite noe hemmelig, sier han det ikke til noen andre. Han sier aldri noenting til noen. Vi har også helt åpenhet oss i mellom, men vi åpner bare brev som er adressert til oss selv, det er vanlig oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #19 Skrevet 27. november 2009 Hva er det du ikke skjønner, sprellemor? Du ser vel selv at enkelte lar mannen åpne sms-er og mailer som er kommet til dem, fordi de har "full åpenhet". Poenget er at de ikke kan vite hva som står i den sms-en, og om avsender har interesse av å la mannen hennes lese det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #20 Skrevet 27. november 2009 Jeg vet passordene hans, han får vite mine om han vil, jeg sier det ofte når jeg får han til å sjekke feks. mail eller nettbanken min, men han husker de aldri.. Men så har vi ingenting å skjule heller, ingen av oss sender noe spesielt mailer, går heller på om vi bestiller noe eller lignende. Facebook så er det ingenting som skjer på noen av våre sine, det er mer for å oppdatere oss på venner og han har ikke tålmodighet til å sitte med sånt så da pleier han å få meg til å gå inn, se på statuser og si ting itl han. Når det kommer til meldinger, så har vi ikke noe imot at hverandre leser den. Ingen av oss skjuler jo noe, men vi leser ikke det heller. Selv om jeg lar han få full tilgang til mobilen min, så kunne ikke det falle han inn å lese en melding jeg får fra en venninne? Han kan se hvem det er fra, er det ikke fra foreldra mine\søskene mine så pleier han som oftest å bare si hvem det er fra og jeg leser den som oftest selv. Men om han skulle lest en melding fra en venninne om noe, da hadde det jo skjedd ved en feil, og det var en hemmelighet så har vel han egen null interesse av å vite det! Ja, han har lest det, men hvem skal han si det til? "Venninna til dama mi har gjort det og blabla" ?! Hallo? Han har da respekt for venninnenes mine sine hemmeligheter. Eneste vi åpner brev er regninger, for det er jo noe vi har sammen.
sprellemor Skrevet 27. november 2009 #21 Skrevet 27. november 2009 15:54 vi er tydeligvis på samme planet. Det jeg ikke skjønner er at selv om de har full åpenhet betyr vel ikke det at han går og sjekker meldingene som tikker inn? Og hvis han gjør det, så er det vel ikke særlig interessant? Det skal sies at hvos jeg trenger å kontakte noen om noe alvorlig, så ville jeg heller ringt vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå