HMB Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Har lavt blodtrykk og flere ganger på nippe til å besvime. Ikke uvanlig i seg selv det når man har lavt blodtrykk..men er det noen som vet om det er farlig for babyn OM jeg besvimer? Hva skjer eventuellt?
Leona77 Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Jeg besvimte på legesentret pga.høy feber, gikk helt fint med bebisen, legen sa ingenting om at det kunne være skadelig og sjekket ikke noe ang.den lille i magen. Det er jo mange som besvimer i graviditeten pga blodtrykket, tror ikke det skal ha noe å si.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Jeg har svimt av 4-5 ganger de siste ukene pga. lavt blodtrykk.. Babyen har det veldig fint og har ikke tatt noe skade av det nei Det eneste er jo at hvis man faller å slår seg, så kan det jo være farlig både for mor og barn.. Men jeg får det sånn at jeg svimler kjempe mye plutselig så jeg rekker å legge meg ned før jeg svimer av.. Men er uansett ekkelt =S
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Hva ligger blodtrykket paa hos dere?
MissMe*med*lillegutt Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Her har det ligget på fra 90/60 til 105/60.. Hva ligger/har det ligget på hos dere andre med lavt blodtrykk?
NormaJean Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 mitt BT var 90/50 på sist kontroll. Men jeg har så lavt bt til vanlig også, så har lært meg å ikke reise meg for fort, hehe Det aller høyeste BT jeg hadde forrige svangerkskao så jeg istad var 112/65, var ikke akkurat i fare for hypertensjon, lol
keeysha Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Jeg lå på 90/60 ved tre måneders sjekken. Regner med det går lavere, siden det gjorde det sist svangerskap. Da låg jeg på 70/50, men da svimte jeg nesten hver jeg reiste meg litt for fort. Ikke noe kjekt, men lærer å leve med det!
MissMe*med*lillegutt Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Har noen no tips til hva man kan gjøre for å unngå å svime av? Passer på å ikke stå for lenge stille, for da begynner jeg å svimle som rakkern.. Men har opplevd flere ganger hvor jeg bare har sittet rett opp og ned i sofaen at jeg har blitt kjempe svimmel og ser svart å så svimer jeg av.. Skjer veldig fort noen ganger.. Men sist gang prøvde jeg å legge meg ned på ryggen med beina høyt, men var så dårlig og det hjalp ingenting. Lå på gulvet og kaldsvetta samtidig som jeg følte jeg holdt på å brenne opp, så masse svarte prikker og følte jeg mistet følelsen i hele kroppen.. Føltes ut som hjertet skulle hoppe ut av brystet på meg for det slo så hardt.. Samtidig følte jeg at jeg måtte kaste opp.. Besvimte flere ganger mens jeg lå nede, så samboeren ringte ambulansen så de kom å tok meg med til sykehuset.. Synes det er forferdelig ekkelt å skulle oppleve slikt =/ Men var en jordmor på sykehuset som fortalte meg at jeg ikke skulle legge meg på ryggen når jeg ble svimmel/dårlig pga en blodåre som babyen la press på.. Måtte heller legge meg på siden.. Noen fler som har hørt dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå