2 små og en undulat Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Og dette går løs på både søvn og forholdet mellom meg og min mann:( Minsten på snart 6 måneder våkner kl 5 om morgenen og er lys våken. Han får pupp og nekter å sove igjen. Han skriker ikke så mye, men roper og lager masse lyder. Det virker rett og slett som om dagen hans begynner da og da SKAL han opp.. Han sovner i 20-tiden om kvelden, så han sover jo endel timer sammenhengende om natta, så kanskje ikke rart han er utsovet, men det er absolutt ikke jeg og samboeren:( I tillegg har vi en gutt på snart 2 år som står opp kl 7.. Er det noe "lurt" vi kan gjøre for at han skal sove til litt lenger utpå morgenen?
2 små og en undulat Skrevet 27. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2009 Vi har prøvd det, men da ble hele natta et stort tullball:/ Våknet kl 01, 03 og 05. Men vi får kanskje bare prøve igjen.. Kl 19 da eller?
Gjest sug lut Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Snik legging gradvis bakover, og kjør fullt program helt likt før legginga, bare ti min tidligere for hver dag. Prøv også skikkelig havregrøtkveldsmat, da er han mett lenger.
___ Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Det er veldig vanlig at ungene har det slik en stund at de våkner så tidlig og starter dagen. Mit beste tips er å godta at det er slik og faktisk stå opp og begynne dagen selv også. Det krever selvfølgelig at dere legger dere tidlig, fortrinnsvis før ti om kvelden. Jeg syntes det var forferdelig til å begynne med, men man venner seg til det. Desuten er det veldig deilig å sette seg ned klokka åtte og konstatere at man er ferdig med husarbeidet og atpå til har bakt rundstykker for eksempel ;-)
Kakeåndsen Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Legge deg tidligere? Minsta mi har aldri sovet mye, har mange morgener hvor klokka ikke var fem ennå før hun våknet. Så i en periode la jeg meg mellom 21-22.
Kakeåndsen Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Nå sover begge jentene helt til seks forresten;)
2 små og en undulat Skrevet 27. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2009 Takk for gode tips! Da blir det legging 19.50 i dag;) Poamin: Det er vel kanskje vanlig at dagen begynner tidlig for de små i perioder, ja. Og vi burde legge oss tidligere:/ Rundstykkene får nok vente til overskuddet er tilbake;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå