Gå til innhold

Dubai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva koster det å bo der i 10 dager (ca)? Hvordan er det å reise dit med barn? Og når er det fint å være der mtp klima. Er mars bra? Mai? Høsten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der i høstferien, er helt fantastisk eksotisk og hypermoderne, dyre merkeforretninger overalt og skyskrapere til tusen. Høsten er fint, kan være litt vel varmt, men da holder man seg i skyggen. Hva det koster avhenger veldig av hvor du bor, men belag deg på cirka like hotellpriser som hjemme.

Skrevet

Ok, ser Norwegian flyr oss 4 dit for under 10.000,-, så da kan vi vel få en 10-dagers ferie for 20.000,- da? Har så lyst til å oppleve noe annet enn standard syden-ferie. Er det noe å finne på for små barn da, 3 og 5 år? Vanlig med basseng o. l. regner jeg med, med annen fornøyelse da?

Skrevet

Vi betalte over 20000 for 2 voksne og 3 barn til Kypros så det må da koste mer enn det for å reise til Dubai? Jeg fikk opp ca 50000 hvis vi skulle reist dit med ving i mai neste år... Billigste alternativ..

Skrevet

Jeg kjenner noen som har bodd der, og det er visst veldig barnevennlig i den forstand at det er vanlig aa ta med barna paa det meste, slik at ingen reagerer om avkommet surrer rundt mellom bordene paa kafeen ol :)

Skrevet

Hei

Jeg bor der, eller dvs Abu Dhabi og ville ikke anbefalt aa reise hit i mai. Da begynner det aa bli skikkelig varmt her og vi snakker gjerne 40 -45 grader med veldig hoey luftfuktighet.

Mars derimot er kjempebra.

booking.com bruker vi naar vi bestiller hotell her og der faar du opp de fleste hotellene i Dubai.

Hvis man ikke er for kresen saa kan man faa hotell for under 1000 kr de dagene

eks : http://www.booking.com/hotel/ae/oasis-court-apartments.html?aid=311076;label=hotel-76907-ae-qTKuTPjqNLmKrmEu1ZTG2wS3881825430;sid=5bcbd68709c1bddfbc3d81ac5f34aa35;checkin=2010-03-05;checkout=2010-03-15

Skal dere reise hoesten boer dere ikke resie foer Oktober iallefall, august/ sep er de verste mnd her.

Masse aa gjoere med smaa barn, bare send en pm hvis du lurer paa noe.

Skrevet

Takk for svar, kan godt hende jeg spør deg når det nærmer seg. Det er så vanskelig å vite hvor det er bra å bo! Da tenker jeg ikke på hotell, men område. Vi har tenkt på fra 8. -18. februar, det er "varmt nok" da?

Vi fant et hotell til 850,- pr natt, rommet hadde 2 soverom og stue, var på ca 115 kvm. Flyturen for oss alle kom på 9.500,-, så da har vi en fin ferie til under 20.000,-. Jeg synes også det høres rart ut, vi betalte over 30.000,- til Tyrkia i sommer. Takk til Norwegian, som flyr BILLIG! :)

Jeg så på hotell på Dubai.com, er det en grei side? Og hva er kursen på den lokale valuta (så hotellprisen var oppgitt i det på din side)?

Skrevet

Jeg tror dirhamen er saa lav som 1,55 naa eller deromkring. dvs at 100 dhs er ca 155 kr.

Husk ogsaa at Norwegian flyr vanlige rutefly ned, dvs ingen Tv eller annen underholdning paa turen, maa kjoepe mat osv. Ingen babyseter ( men dine var vel stoerre ? ). Saa pakk det du trenger selv !

Februar er helt topp.

Vi pleier aa si at okt, ov og feb/mar er beste tiden aa komme paa.

Skrevet

Så bra, da kommer vi i februar :)

Flyturen er på natt, så håper vi får sove. Mat tar vi gjerne med oss selv.

Skrevet

Kansje lurt å vente noen dager med å bestille tur til Dubai. Økonomien nå er vel så usikker at det kan komme en masse konkurser. Det kan også skje store endringer i valuttaen. Om du forhåndsbetaler kan pengene gå tapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...