Gå til innhold

Gravid og slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 96 kilo og vil ikke overstige 100 så jeg går tur hver dag, og spiser kjempesundt. Ikke snop, chips, brød

spiser naturris, masse grønnsaker, kjøtt, fisk og frukt....

Har gått ned litt, men så lenge babyen får den næring den skal ha er det vel ikke farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo en meget stor forskjell på å leve sunt og å slanke seg. Så vil jo ikke kalle det at du går tur hver dag + spiser det du spiser for å slanke seg. Det er å ha ett normalt sunt kosthold. (noe som slett ikke er farlig ...:) )

Skrevet

De fleste gravide bør jo kutte ned på sukkeret og få i seg mest mulig sunn og næringsrik mat. Jeg ville nok ikke kalt dette slanking, heller sunne matvarer :)

Skrevet

Høres ut som det du gjør bare er fornuftig etter min mening :D Hald fram som du stemnar! ;o)

Skrevet

Dette høres ut som sund fornuft. Så lenge du spiser Mat så har barnet det bra i magen. Ikke stress formye når du går, men ta det rolig. Så er det jo kjempe bra. Jeg har beynt å gjøre det samme. Er mange gravide som legger på seg FETT, som de tror henger med til svangerskap. Men rett å slett fordi vi ikke orker gå turer, og søtsaker frister mer.

Stå på... Selv veier jeg ikke så mye, men har et bryllup som venter på meg rett etter fødsel nesten... Lykke til masse, snuppa..

Hold deg unna salt... klem

Skrevet

ja, enig med de andre her; det høres ikke ut som noen slankekur, men fornuftig livsstil som gravid. Det du spiser er jo de byggestenene babyen har å vokse på og utvikle seg med.

Og om du går litt ned, så tar babyen det den trenger. Det er mange som går ned i starten av svangerskapet uten at det er skadelig (så lenge man får i seg næring da).

Til hun over som sier hold deg unna salt - så vil jeg si IKKE hold deg unna havsalt! Det er kjempeviktig for kroppen din og inneholder masse mineraler og næringsstoffer. Men det er viktig å kun bruke økologisk havsalt (grålig i fargen), det senker faktisk blodtrykket.

Kjemisk bordsalt øker blodtrykket og er ikke bra i det hele tatt.

Skrevet

Hei b77h

Det som er når man prøver å bytte kostholdt, så er ofte matvarer med salt like fristiene som matvarer med sukker i, men er enig med det ikke KUTTE salt, men mindre av det... ( Bordsalt )

Skrevet

Kan være lurt å ta tra for å få i seg de essensielle fettsyrene.

Lykke til:-)

Skrevet

Bare husk at mengden mat du skal spise når du spiser så sunt faktisk er ganske mye. Det er ikke mange kalorier i grønnsaker. Du skal ikke forsøke å gå ned i vekt nå, men heller unngå å gå opp slik at du går ned når babyen er født.

Skrevet

Kjempeflott at du har tatt tak og vil unngå for høy vektoppgang!!! Så lenge en spiser sundt er det ikke noe farlig om du tar av litt i svangerskapet.

Farlig blir det ikke før vi raser ned i vekt på slankekurer som ikke gir fullverdig næring for kroppen. Videre er det uheldig å slanke seg mye ved graviditet og amming med tanke på frigivelse av giftstoffer i kroppen (som ligger lagret i fettvevet). Derfor er ikke verktreduskjon over 0,5kilo i uken anbefalt mens en ammer, f.eks. Dette gjelder selvsagt ikke den store vektreduksjonen en har rett etter fødsel som er relatert til normal restitusjon av kroppen etter svangerskapet!

Jeg antar at lege/jordmor kan veilede ved planlagt vektreduksjon, slik at ingen lider last :)

Lykke til videre!! Stå på!

Skrevet

Det "farlige" ved graviditet og slanking er at slanking frigjør miljøgiftene (kvikksølv etc) som sitter i fettvevet.

Å gå tur og spise sunt er fornuftige valg, så lenge du ikke planlegger en 10 kilos slankekur. Legen din kan gi deg mer veiledning. Synes du er kjempeflink jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...