Gå til innhold

Noen som har 2,5 år mellom barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får det. Hvordan er det?

Har gutt nå som er 2,5 år når babyen blir født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er 2 år og 3 mnd mellom barna mine. Sønnen min er bare 1 mnd, men til nå har det egentlig gått ganske fint. Var VELDIG slitsomt den første uken, søsteren var veldig sjalu og i tillegg så var hun syk, men nå er hun blitt vant til broren sin og koser og klapper på han, selv om hun er litt voldsom til tider, hehe.

Vi lar hun får være med å se på når vi bytter på han, bader han osv sånn at hun ikke skal føle seg utenfor. Pappaen hennes er også veldig flink til å leke og finne på ting med hun når jeg ammer småen for å unngå at hun skal bli sjalu, for hun kommer alltid bort og vi opp til meg når jeg ammer. Hun har blitt litt mer kosete etter broren ble født, men det er nok fordi hun nå må dele oppmerksomheten med en annen.

Synes ikke det er så slitsomt med 2, men småen sover jo for det meste, blir vel litt mer krevendes når han blir større.=)

Skrevet

Ble veldig mye sjalusi. Har hørt at det er en litt uheldig aldersforskjell og slik var det i vårt tilfelle. Masse, masse oppmerksomhet til storebror vil hjelpe.

Skrevet

2 år og 4 mnd mellom mine jenter:) Har gått bra, slitsomt i begynnelsen siden babyen hadde kolikk og stort sett skrek. Hun er født midt på sommeren så sotesøster hadde ferie da, så det var nok å gjøre for å si det sånn! Har ikke merket noe til sjalusi;) Nå er de 3,5 år og 16 mnd og har mye glede av hverandre;)

Skrevet

Vi har 2 år og 2 mnd mellom våres to yngste (og 23 mnd mellom de to eldste), så det er litt mindre enn 2,5 år. Her har det gått utrolig fint, har ikke merket noe sjalusi utover første 1-2 ukene der minstegutten ikke likte at mannen holdt vesla. Ellers er han utrolig glad i lillesøsteren sin som nå er 3 mnd, skal kose og klemme masse på henne, litt for mye egentlig. Var enda enklere med de to første, da var det null sjalusi. Må sies at både nr 2 og 4 var/er realtivt enkle babyer da, det hjelper veldig på, nr 3 var mye tøffere å få fordi han var veldig krevende og hadde kolikk. Så tror nok type baby man får og om det store barnet blir sjalu eller ei har mye å si. Et tips er at på slutten av svangerskapet venner du barnet dere har til at pappaen tar ham mest siden det gjerne er slik det blir etter fødselen. Gjør ham til en pappadalt rett og slett i stede for en mammadalt dersom han er en mammadalt nå.

Skrevet

Blir to år og 4 mnd mellom de to minste.

Skrevet

Herregud da. Helt normal aldersforskjell det da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...