Januar Baby <3<3 Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Ka er grunnen til ingen søvn, og kordan har dere det ?
Lykkebabis! Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Jeg sover kanondårlig. Fra elleve til tre-fire er jeg oppe annen hver time, og etter det er det null søvn. Snakk om å bli sliten. Urolig i kroppen, må småtisse og får bare ikke sove. Hvorfor kroppen funker sånn vet jeg ikke. Har høyt blodtrykk og nå fått sovepiller som faktisk gjør underverker - for null søvn og høyt blodtrykk blir bare en vond runddans hvor det ene forverrer det andre. Lykke til! Bare shit på tv fra fem til seks foresten!
_Løvemamma_ Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Jeg sover kjempedårlig. For min del er det nok mest fordi jeg må på do så ofte i tilleg til at jeg i utgangspunktet bruker lang tid på å sovne, og at frøkena i magen er så utrolig aktiv. Dessuten begynner det å bli veldig vanskelig å finne behagelige stillinger, og våkner ofte av halsbrann.
Lavendel*06*10* Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Har det som deg Løvemamma.. Nettene er grusomme! Jeg sovner aldri før mann og barn drar på jobb og barnehage.. :/
_Løvemamma_ Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Jg sovner sjelden ordentlig før i 6 tiden om morgenen. Så de dagene jeg må opp 'tidlig' (altså, før jeg våkner av meg selv), for legekontroller, akupunktur og sånt, er jeg somregel helt utslitt resten av dagen.
Gjest Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 jeg har det akkurat sånn som deg Løvemamma, men fatter ikke at når jeg bare har sovet 2-3 timer om natten og er skutt resten av dagen at jeg da ikke får sove godt ved leggetid igjen!! skulle hatt kateter i sengen, ha ha
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Huff, ja, det er så utrolig slitsomt å ikke få sove!! Jeg er oppe iallfall 3-4 ganger pr natt nå pga at jeg må på do. Våkner også hver gang jeg må snu meg, noe som begynner å nærme seg hver time;) Noen dager sovner jeg greit mellom hver gang og føler meg ganske uthvilt. Det hører til sjeldenhetene. Idag er faktisk første gang på flere mnd at jeg har følt meg i bra form:) Har sovet 6-7 timer til sammen to netter på rad! HURRA!! Ellers er det 2-3 timer som gjelder og det kan jo ta knekken på enhver... Føler at jeg trenger å være uthvilt til lille kommer... Lille er ikke helt enig tydeligvis;) Når jeg ikke får sove er det enten pga fryktelig aktiv baby eller veldig vond korsrygg/bekken som gjør at jeg ikke finner noen god liggestilling eller urolig i kroppen....
N.E. Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Jeg har begynt å sove bedre etter å ha bygget opp ryggen med dyne slik at jeg halvsitter/ligger. De hjelper selvfølgelig ikke på tissing men jeg får da en tredje side å ligge på nemlig ryggen og da får jeg avlastet sider som begynner å bli vonde av tung vekt. ( ikke å anbefale å ligge på ryggen flatt. Det stopper seg selv fordi jeg sperrer hele hovedpulsårA med ungen) .Jeg har sluttet å våkne av at jeg må snu meg, sikkert fordi jeg har hjelp av oppbyggingen så jeg klarer det uten å nesten måtte sprengbruke magemusklene man ikke lenger har, og at man får hjelp av at man allerede er litt sittende. Jeg har også mye mindre plager med halsbrann som tidligere var hyppig årsak til at jeg ikke fikk sove. Det funker i alle fall bedre for meg å sove på denne litt rare måten. Sikkert ikke godt for alle det heller men skader jo ikke å prøve dersom sove stilling er vond. Bare et tips om det kunne hjelpe noen.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Det er vanlig at gravide kvinner ikke får sove så godt. Spesielt av slutten på 2. tri og 3 tri. Jeg leste i forrige svangerskap at dette var for å forberede seg på det å bli mor, våken netter, amming og at vi reagerer på våre instinkter, er vare på lyder og bevegelser. Så er det jo den der tissingen, tanker og vonder som holder oss våken om natten i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå