Gjest Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Er dette noe jeg trenger fra starten når jeg skal amme? Kom plutselig til å tenke på det, og om det er nødvendig å ha i hus før baby?
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 JA!!! definitivt. og kjøp en elektrisk en med med en gang. med mindre du har lyst å pådra deg senebetennelse ved første bruk. på ammekurs får man beskjed om å amme i forskjellige stillinger så ikke melka skal feste seg den første tida. sorry det er bare i bøker det er mulig. du er nødt til å pumpe og massere de første dagene for å unngå at melka fester seg og får brystbetennelse som følge av det. Alle mine venninner sier det samme. da slipper du iallefall å sende mannen ut for å lete etter en rådyr manuell pumpe på et nattåpent apotek, når du ligger hjemme med pupper så harde som meloner og hverken du eller ungen klarer å få noe ut av dem.
Bromelia Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Jeg mener nei jeg da.... Blir det krise får du sende far.
Bromelia Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Pumpet og masserte ingen ting jeg... Trengte ikke pumpa før snuppa var 4 mnd, og jeg dro på fest...
MiMa09 Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Skjønner ikke at man MÅ ha. Egentlig bedre å håndmelke om man får spreng. Jeg kjøpte ikke før etter et par ukerog da fordi baby ikke klarte å ta unna alt og jeg hadde konstant melkespreng. Tenkte da å lage meg et lager av morsmelk i fryseren til dager jeg skulle bort. Jeg har forøvrig aldri hatt antydning til tilstoppede melkeganger og brystbetennesle, det selv om jeg altså ikke pumpet ut en dråpe melk de første ukene.
stasimor0603 Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Hørte at det går ann å leie pumpe på helsestasjon:-) spør jordmora di, det skal ikke være så dyrt heller som å kjøpe
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Jeg pumpet heller ikke i starten selv om puppene var steinharde.. Beit tennene sammen og masserte ved amming og håndmelket det verste i dusjen. Det regulerte seg fint av seg selv. Fikk råd om å ikke pumpe nettopp for at naturen skulle ordne opp.. men det er vel forskjellig hos alle tenker jeg.. Hadde Avent håndpumpe som jeg prøvde ved senere anledninger, men fikk aldri noe dreis på pumpinga.. Kom aldri noe særlig ut, så det funka ihvertfall ikke bra på meg.. Men snuppa så ut som michelin-mannen, så hun fikk nok iallefall.
Gjest Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Takk for svar alle mann (damer)! Har iallefall skjønt at den elektriske er tingen, er det ALLE sier :-) Tenker at jeg liksegodt kan ordne det, er jo noe jeg tenger uansett til senere. Kan dere anbefale noen dere har vært fornøyde med?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 JA, kjøp elektrisk- det er absolutt verdt noen hundringser ekstra!! Medela Swing er en kjempegod elektrisk pumpe, og litt billigere enn Avent sin er den også (og mye bedre, pga de to ulike pumpemodusene som simulerer babyens sugetak). Denne brukte jeg fra dag 1 omtrent, selvom jeg fullammet, veldig greit å pumpe ut en del helt i starten når man har melk i overflod for å fylle opp et aldri så lite mm-lager i frysern til senere bruk ved barnevakt e.l. Av flasker er det vel Avent sine som er mest populære, jeg er også godt fornøyd med dem. De finnes i vanlige dagligvarebutikker, så for min del var det nok å ha 1 flaske klar før fødselen, og så supplerte jeg bare litt etterhvert når jeg fikk behov for flere=) Anbefaler forøvrig også å ha en kartong m ferdigblandet MME i hus før fødsel, i tilfelle plutselig puppestreik og sultkatastrofe en sein søndagskveld i starten;)
Gjest Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Takk for tips, alltid greit å ha med seg når man er heelt ny og ikke har snøring ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå