Gå til innhold

er det bare meg eller virker det som om.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller virker det som om mange tror at hvis en er vaksinert mot svine influensaen så er man imun!??

man er jo ikke det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til en viss grad så er man det :)

guttungen her hadde den 2 uker etter jeg fikk vaksine og jeg er like frisk :)

Skrevet

Søsteren min vaksinerte seg, men fikk influensaen noen uker etterpå.

Skrevet

Etter at man har tatt vaksiner for alt mulig annet forventes det at man er immun, f.eks. mot røde hunder. Så hvorfor skulle man ikke forvente det samme etter en vaksine mot svineinfluensa?

Hvorfor skal man stå og fryse i en timelang kø, betale 150 kroner for å få et smertefullt stikk og smertefullt arm, hvis man ikke håper å bli immun??

Skrevet

Jeg tror at hvis du tar sprøyta så demper det influensaen, den får ikke like stor virkning som hvis du ikke hadde tatt den.. Men jeg tror ikke en er imun...

Skrevet

man blir heller ikke imun mot røde hunder når man tar vaksinen mot den. Har du ikke lært noe på skolen?

Uansett så sier de at den gir 70% imunitet. Men det er jo bare i 1 år eller 2. Når dette er over og ferdig forsket tenker jeg de står tilbake med 50%. Sett det utallige ganger før på "nye" vaksiner.

Skrevet

Man er immun til neste influensa. Det kan jo være ku-influensa, kylling-influensa eller due-influensa neste omgang.

kurrr-kurrrrrr

Skrevet

Nei det er man ikke. Man er 70% beskyttet. Dessuten kan man få SI flere ganger.

Og vaksina varer vel bare ett år eller noe slikt. Så du får pent stille deg i kø neste år også.

Skrevet

Jeg har ikke tatt den. Velger heller å bli syk. Tar den sjansen. Kroppen er skapt for å tåle litt. Hadde jeg derimot hatt astma eller andre sykdommer, hadde jeg valgt vaksine.

Skrevet

Resultater fra testing av Modellvaksinen (Pandemrix med H5N1 stamme ”fugleinfluensa”) i over 5000 personer viste at 80 – 90% av de vaksinerte vil være beskyttet. Med denne vaksinen ble noe effekt oppnådd etter første dose, men full effekt ble først tre uker etter andre dose. Data har vist at beskyttelsen som modellvaksinen ga varte i minst 6 måneder..

Nye kliniske data fra bruk av Pandemrix med H1N1 stamme (svineinfluensa) har imidlertid antydet en vaksinedose gir god effekt. Varigheten av beskyttelsen etter én dose vil bli kartlagt av produsenten i samarbeid med legemiddelmyndighetene. Ytterligere kliniske studier vil også gi informasjon om når en eventuell andre dose bør gis for at langtidsbeskyttelse skal oppnås.

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80889.aspx

Skrevet

I teorien kan man få svineinfluensaen flere ganger, MEN bare hvis viruset forandrer seg i så stor grad at imunforsvaret ikke kjenner det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...