Gå til innhold

Når man tenker rent avlsmessig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man tenker rent avlsmessig, så tror jeg ikke særlig mange av dere eller deres "menn" er særlig godt avlsmateriale til å bringe menneskehetens gener videre.

Rent merkelig at vi er mye mer nøye med avl når det gjelder dyr, men folk kan avle på hva som helst. Ser at f.eks white trash sprer om seg stadig mer, det ser en tydelig her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo ikke nekte folk å få unger heller? Det er jo en menneskerett!!!

Hadde ikke jeg hatt unga mine, vet jeg ikke hvordan det skulle gått med meg.

Skrevet

Jeg burde ikke hatt barn, siden jeg har en arvelig greie. Men av alle mine har bare 1 arvet tilstanden. Håper de slipper å føre videre ondskapen som kalles migrene.

Skrevet

Noen som følte seg truffet?

Skrevet

Migrene er vel ikke det helt store problemet. Tenkte mer på mentale og sosiale tilstander og mer alvorlige fysiske arvelige sykdommer da jeg skrev innlegget.

HI

Skrevet

Barn er IKKE en menneskerett. Men det er en mennskerett for barn og vokse opp under trygge, stabile forhold. Barn har rett til å leke, og gå på skole. (Jul i Skomakergata)

Og det er faktisk slik at man nå til dags skriker opp om en dramatisk stigning i antall barn med adferds- og/eller lærevansker...

Sannheten er den at slike "problem" (???) er meget arvelig, (70% sjans for at en med AHDH får barn med diganosen leste jeg et sted...Selv om JEG har vansker med å tro på så stort tall) og siden vi idag er i stand til å hjelpe de aller, aller fleste med slike vansker, slik at de som voksne fungerer like bra som "Normale" mennesker, de får jobb, kjæreste og barn,- så vil det bli FLERE barn med lære- og/eller adferdsvansker i årene som kommer....

Jeg sier ikke det er GALT at vi får disse "Inn i samfunnet" gjennom spesialundervisning og tilrettelagt videre utdanning, men det må legges inn i kalkulasjonene at antall barn med slike behov vil bli større og større til en selvstyrt normalfordeling mellom "Normale" barn og "vanskelige" barn blir nådd....(altså normale = Barn uten ekstra behov i skolesammenheng, vanskelig = lærevansker på et eller annet plan og/eller adferdsproblem)

Rent avlsmessig er dette helt feil, som HI påstår, men MENNESKELIG er det helt riktig..Og dessuten, slike barn kan ha en super oppvekst, bli supre foreldre og utrette store ting i livet.....SÅ avl skulle ikke vært begrenset mtp evner, men med tanke på holdninger i stedet..Men der er det vel mer miljø og ikke gener som spiller inn..

Skrevet

Det er like lite en menneskerett å få barn som det er en menneskerett å ha sex.

Skrevet

Tenker man virkelig ikke litt "avlsmessig" med den man velger å få barn med. Jeg har flere forhold bak meg og det var først da jeg traff min mann at jeg fikk lyst på barn. Han er svært oppegående og pen og se på. I dag er det nok faktisk viktigere med sosiale antenner enn en liten genfeil, da man kommer lenger med intelligens og sosial kompetanse. Derfor tror jeg nok dette i større grad blir "avlet" fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...