Gå til innhold

Bare meg som savner barseltida?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amme i timevis og bare kjenne den lille kroppen inntil hele tida:-) Var jo selvfølgelig litt svette og tårer også, men synes det var en sånn kos tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med dette barnet hadde jeg en fantastisk barseltid, og savner den litt. Med førstemann syns jeg det var helt jævlig og kunne ikke bli ferdig med den tiden fort nok ;)

Skrevet

Savner det litt innimellom. Tenker at med neste barn skal jeg prøve å nyte det mer. Bebis som sovner i armene mine hvor som helst og når som helst. Siden hun var to mnd har hun ikke sovnet på fanget. Den tida gikk så fort.

Skrevet

Savner det IKKE. Synes det var mest slitsomt rett og slett og klarte ikke kose meg noe særlig. Lite søvn og MASSE grining på både knerten og mor. Ville bare komme meg gjennom det fortest mulig. Først når knerten nærmet seg 4 mnd kunne jeg senke skuldrene og begynne å nyte tilværelsen. Han er nå 4,5 mnd og har endelig blitt en riktig solstråle. Hadde nok ikke forberedt meg nok mentalt på hvordan det skulle bli tror jeg. Men vanskelig å forberede seg på noe man ikke aner noe om.

Kjenner jeg gruer meg allerede til å evt gå gjennom den tiden igjen, men kanskje det blir bedre om man får nr 2 og har vært gjennom det før.

Skrevet

Ja og nei.

Jeg synes barseltiden på en måte var kjempefin. Alt var så stille, rolig og jeg levde i min egne lille boble. Hadde ei jente som spiste og sov og var verdens roligste... Det var januar og mørketid og vinter ute - og vi koste oss inne, jeg og jenta mi - det var deilig.

Samtidig så var jeg sliten etter fødselen, jeg var usikker og ventet bare på at idyllen skulle ta slutt. Jenta mi sov natten gjennom, gråt aldri og ammingen gikk som en drøm - sånn sett hadde vi nok en drømme-barseltid, men som sagt jeg ventet bare på at det skulle ta slutt. Det var for godt til å være sant.

Nå er det vinter og mørketid igjen, og jeg har permisjon igjen etter 3 mnd i jobb, og synes hverdagen med en "baby" på snart 1 år hjemme nå er såklart veldig anderledes.

Men jeg skal være helt ærlig å si at jeg trives mye bedre i mammarollen nå enn jeg gjorde da.

Jeg synes det bare blir morsommere og morsommere. Babytilværelsen kunne bli litt vel ensformig og kjedelig i blant!

Men, barseltiden er en veldig spesiell tid. Det er så mye spenning og følelser - et nytt menneske å bli kjent med og du kan bare være der inne i boblen din en liten stund.

Jeg gleder meg til neste gang, men er glad det er over for denne gang!

Skrevet

Nei, den savner jeg ikke. Alle mine tre har slitt veldig med magene sine (kolikk), så barseltiden for oss har bestått mest av amming, hyling og byssing for å kunne sove. Også om nettene... Takk og lov for dårlig hukommelse, for ellers hadde nok aldri foreldre til kolikkbarn fått flere enn ett barn. ;o)

Skrevet

Nja. på en måte så. Men gutten min sov seg gjennom den, så var litt skuffet over å nesten ikke merke at jeg hadde baby. Men for all del, man nyter å ha en baby som er stille og rolig. Men det var veldig koselig med en liten en som sov oppå deg, som man kunne ta med hvor man ville uten problemer osv. Det kan jeg forsåvidt nå også, han er strax 4 mnd, og han er blid som ei sol hele tida. Men han sover jo nesten ikke mer! Annet enn på natta, da sover han heldigvis godt :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...