veslespire Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Har dei to siste dagene hatt nesten konstante kraftige kynnere som varer ei stund (ca. 1-2 min) kvar gong. Vatnet har ikkje gått, har ikkje sett noko til slimproppen, men kan dette likevel vere teikn på fødsel? er 20 dager til termin... er førstegongsfødande så har egentlig ikkje peiling:/
Hellobaby Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Da jewg var førstegangsfødende, tok det ca èn uke fra slike kynnere kom, til babyen var født. Men denne gangen har jeg hatt det en god stund allerede.. Det KAN være et tegn på at fødselen er i gang, men det er ikke sikkert noe mer skjer før noen uker faktisk, så det gjelder å smøre seg med tålmodighet. Slik som jordmora sa til meg - hvis disse kynnerene blir regelmessige, så ring til føden. Egentlig skal det være såpass regelmessig at det kommer ca tre "tak" som varer i 1 min hvert 10.ende minutt. Jeg villle ha ringt inn før det blir såååå heftig da.... Hvis kynnerene blandes med følelse av mensmurringer, kalles disse gjerne for mase-rier eller modningsrier. Men det er ikke sånn at en fødsel nødvendigvis er i umiddelbar fremtid uansett.. Hvis du blir usikker på om det faktisk er rier du har, ville jeg bare tatt en telefon til føden .Ikkje alltid slimpropp eller vatn kommer først. Lykke til!
veslespire Skrevet 27. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2009 Tusen takk for eit bra svar!!! håper det i allefall blir ei veke til lille babyen kjem då, har egentlig litt eg skulle gjordt før den tid:P men for all del, kjem han so kjem han, og eg gleda meg til å treffe han!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå