Gå til innhold

Dere med små som har rundet året

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kler dere barna deres? Tenker vel helst på dere med jenter, kler dere dem som babyer i sparkebusker, velurdresser eller kun (ull)body og (ull)strømpebukse, feks, eller bruker dere kjoler, tunikaer, jeans osv?

Lurer fordi jeg ofte får kommentarer om den "lille prinsessen min", eller "åh, har du pyntet deg du da" til jenta mi. Kler henne aldri upraktisk, aldri i stive strechløse klær feks, aldri i klær som jeg ikke vil at hun skal skitne til osv. Men det blir mye kjoler, en del bluser og tunikaer til ganske pene bukser, noen skjørt har hun også.

Dette er slik jeg kler meg selv, jeg er kjolejente i natur-romantisk stil. Kjøper det jeg syns er fint og praktisk til jenta mi, og idiotisk nok blir jeg litt frustrert når jeg får sånne prinsessekommentarer :-/ Har hele tiden vært veldig bevisst på å bruke kjønnsnøytrsale farger, brunt, grønt, hvitt, orange osv, men vi har jo også noe lilla og rosa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det mye bukser og body gitt, synes det er mest praktisk sånn til hverdags=) Typisk antrekk nå for tida er ullstrømpis og ullbody, med en vanlig bomullsbody og velourbukse over. Mye brunt, grønt, oransj (mine yndlingsfarger på klær) og noe rødt, rosa og lilla.

Skrevet

flere?

er det virkelig bare meg som syns strømpis og body og kjole er like praktisk som strømpis og body og bukse? ikke fotside kjoler som hemmer kraibbingen, altså ;-)

Skrevet

Har så å seie alltid brukt kjolar på jenta vår, har uhyre lite rosa. Elskar å kle både ho og broren pent.

Akkurat i krabbeperioden var det greitt med veldig korte kjolar/tunika over tights eller strømpebukse. No er jenta 2 år og har gått i nokre månader, så no varierar eg med korte og lengre kjolar (dog ikkje fotside), samt søte bukser og toppar/fine bodyar.

Det er ingen regel som seier at jenter må vere kledd i rosa for å vere pent kledd, det er heller ingen regel som seier at pent = upraktisk!

Elskar for øvrig forklekjolar (som er svinlette å sy!), dei kan brukast leeenge, først som kjole deretter som tunika :o)

http://www.facebook.com/photo.php?pid=3302044&l=36eea334df&id=670782526

Skrevet

Brukar for øvrig ikkje jeans/stive klede på verken guten eller jenta, jenta går som regel i ullbody (ev. ulltrøye m/bomullsbody over) og -strømpebukse/tights og kjole eller tunika over. Alltid mjuke og behagelig, samt lett å bevege seg i.

Skrevet

Datteren min bruker ingen stive klær. Hun har ikke akkurat så veldig fancy klesstil heller. Hjemme har hun ofte bare body og strømpebukse. I bhg har hun bomullsbukser og bomullsgensere eller ullgensere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...