Gå til innhold

Hvordan er det mulig?


Miessi

Anbefalte innlegg

Har egentlig ikke tatt hele graviditeten så alvorlig enda, siden jeg bare er 5 eller 6 uker på vei. Men valgte likevel å bestille legetime etter alle de innleggene her. Ringte i går å jeg var så heldig at dem hadde time idag.

 

Så da var jeg hos legen idag. Der jeg fikk en grusom nyhet. Graviditetstesten var negativ. selv om den var positiv på fredag og søndag og i tillegg så har jeg hatt mange gravidtegn uke etter uke. Jeg hadde litt blødninger den her uken, men tok ikke det så alvorlig siden det sto her at det er normalt med blødninger. Jeg ville ikke bestille legetime heller fordi jeg synes det var litt tidlig enda.

 

Har ønsket meg barn lenge. Sluttet med prevansjon i mars og har håpet hver eneste mnd at mensen ikke skal komme. Men nu hadde jeg gitt opp og i tillegg går det dårlig med forholdet. Passet utrolig dårlig med graviditet men har jo ønsket det lenge.

 

Så konklusjonen er at legen mener jeg rettogslett har mistet den med de blødningene mine. Det er så forferdelig grusomt og jeg kan ikke fatte at det er mulig. Selv håper jeg på at det var testen hos legen var ødelagt og ikke virket riktig. Skal teste meg neste uke igjen, får krysse fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, dette høyrtes forferdeligt ut.

 

Det er alltid trist å miste, spesiellt når ein har gleda seg lenge. Men dersom du har mista så kan det ha vært ein skade på fosteret og en abnormal utvikling som har gjort at kroppen har "utstøtt" det. Eg veit det hjalp meg å forstå (har mista ein gang før), og det hjalp meg å godta det. Bedre å miste barnet enn å få et barn som ikke klarer seg fysiskt etter en 9 måneders graviditet, for så å miste det som spedbarn.

Eg veit det er hardt og kanskje undødvendig av meg å skrive det, men kanskje det var det du trengte å høyre? Skjønner det er veldig vanskeligt å forstå at det har skjedd om du ikkje har merka det (og kanskje det rett og slett var ein feil med testen hos legen!), for meg var det veldig tydelig når det skjedde.

 

Håper det går bra med deg og at kjæresten din er støttende uansett kva som skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt lenge i går kveld og venta på om det ikke kunne være noen som svarer på min innlegg. Ga opp til slutt og gikk å la meg. Det er veldig støttende for meg at du har svart. for en følelse at dette er noe veldig mange går gjennom og at jeg ikke er alene.

 

Det du sier at når man mister så kan det være noe feil med barnet, det er utrolig trøstende for meg, jeg må tenke sånn, ellers så blir jeg kjempe knust og må tære med dette lenge.

 

Kjæreste, hmm vis jeg kan kalle han det, vi har en slags pause og har ikke så mye kontakt. så støtte det får jeg ikke mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Har du noen venniner eller familie du kan snakke med?

Eg snakka ein del med min mamma då eg mista, kjæresten min var veldig "jaja, sånn kan det gå", og det var jo igrunn heilt rett innstilling, men ikkje så trøstende akkurat.

Håper verkeleg det går betre med deg og at du finner ut av det!

Det er veldig veldig vanlig å miste, vanligere enn folk tror (og har lyst til å tro), så du skal ikkje tro det er noko galt med deg. Du kjem garantert te å verta ein flott mamma ein dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en g-test i dag, den var negativ. Var bare en bekreftlese på at jeg har mistet nurket. Men jeg skal likevel gå til legen på tirsdag for å få sjekket meg. Trist er det, men må vel bare komme meg gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok veldig bra Miessi. Du virker som ei fonuftig jente, så ikkje la dette gå for hardt inn på deg. Godt å høyre at du skal til legen igjen på tirsdag, det kan være godt å få snakka litt med legen også.

Lykke til videre!

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...