Gå til innhold

Kan noen fortelle meg noe? (facebook)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skeptisk til fb, men er i ferd med å gi etter for vennepress.

lurer på følgende:

Om jeg har 150 venner.....ser alle de alt hva jeg skriver og gjøre da?

-Om jeg skriver sånn statusoppdatering jeg ser en del gjør.....kommer det på veggen eller hjem eller hva det nå heter hos 150 "venner"?? Og når jeg skriver på veggen til en av mine beste venner kommer det da opp hos alle de 149 andre????

kan man skille mellom venner - hvem som leser hva mener jeg......

Blir litt paranoid av at alle kan kikke meg i kortene...

( Vet jeg kan chatte og sende private mld, men sånn ellers...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sette venner på limited profile, da bestemmer du om de skal kunne se oppdateringer, bilder, info osv.

Om du skriver en oppdatering på statusen er det ikke alle som ser den, bare noen. Du ser heller ikke alt andre skriver, emn du kan velge deg ut noen du vil følge spesielt med på.

Skrevet

Hei:)

Du kan selv styre hvem som skal se og lese hva på siden din. Det du gjør, er å gå inn på "innstillinger" øverst til høyre, "personverninnstilliger", "profil". Så går du inn der og skriver inn navnet på dem du ikke vil skal få alle statusoppdateringene o.l dine. Ganske stress, jeg burde gjøre det selv, men jeg har liksom ikke orket;)

Skrevet

Hvis du er venn med ei som også er venn med en annen venn av deg og dere to skriver på veggen til hverandre kan felles venninne se dette (jeg ser ialle fall tilsvarende på min vegg) - usikker på om du kan stenge for sånt (jeg har ikke rota meg til å finne utav det i alle fall).

Skrevet

hm...mye å sette seg inn i dette...

men hva er forskjellen på å skrive i feltet "hva tenker jeg på..."

og det å oppdatere status under statusoppdateringer, da?

Skrevet

Det er ikke noen forskjell. Alltid bare brukt "hva tenker jeg på"

Skrevet

Du kan også gjøre det enkelt ved å lage deg en facebookkonto, legge til alle venner som inviterer deg og ikke bruke det til så mye annet. Da er du der, men slipper å bekymre deg over hvem som ser hva:-) Sånn bruker jeg facebook. (så gratulerer jeg noen med dagen, ny baby el innimellom, men det gjør det jo ikke noe om noen ser)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...