Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Etter 12 års samboerskap får fremdeles samboeren min haugevis av gaver til seg selv til jul fra sine foreldre. Det er klær, friluftsutstyr, hobbysaker og penger. Det bruker ¨å være en liten gave fra dem med begge våre navn på. Det kan være håndduker eller en duk. Jeg vet at det andre svigerdøttrene deres får egne gaver,eller flotte gaver til paret. Det er ikke størrelsen på gaven jeg er misunnelig på,men at jeg på en måte blir holdt utenfor. INGEN av mine kollegaer eller venninner sier at det skjer sånn hos dem.
Tommage♀♂ Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Er de andre gift? Blir du holdt utenfor i andre sammenhenger? Har du like mye kontakt med dem som de andre svigerdøtrene?
_Løvemamma_ Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Synes det hørtes ganske merkelig ut. Føler du at du blir holdt utenfor på andre måter også? Hvis ikke kan det være at de faktisk ikke tenker over det. Har du tatt det opp med samboeren din?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Vi bor i samme gate som foreldrene hans! De andre bor 50-100 mil unna. Ingen av barna deres er gifte. Med jevne mellomrom kjører de til de andre med h¨jemmebakst, fisk og kjøtt. Til oss kommer de bare ved barnebursdager, ellers så er de på landstedet sitt. Vet de sender dem penger og kjøper ting til huset. Vi får aldri noe slikt. Jeg er i full jobb, baker og greier meg selv. De andre er barnløse og bruker mye penger på ferieturer og vin! Vi har fire barn. Mannen min spør aldri om å få noe derfra. De har aldri ringt hit på hustelefonen heller. De ringer bare på mobilen til min mann når de trenger hjelp til noe. Føler at de ikke har lyst til å snakke til meg. Vi er vel ganske forskjellinge,så jeg savner dem egentlig ikke...
Lilleleen Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Så utrolig urettferdig! Rart at det er mulig, men ingenting overrasker lenger. Hva sier samboeren din til dette da? Rart at han ikke har tatt det opp....
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 I begynnelsen skjønte han ikke det når jeg sa hva jeg tenkte omkring dette. MEn nå ser han det selv. Han synes det er merkelig,men han sier ikke noe. Han er for feig. Han støtter meg aldri når familien hans skjeller meg ut heller. Men etterpå sier han bare at han ikke liker bråk- og at det aldri er riktig situasjon å ta det opp med dem. Men jeg må tåle alt. Det resulterer til at jeg prøver å holde meg mest mulig unna
sprellemor Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 "når familien hans skjeller meg ut heller"? Er det vanlig å bli skjelt ut av svigers? Jeg vet at min svigerfamilie er veldig grei, altså, men jeg tror ikke det ville falt meg inn å skjelle ut mit barns utvalgte. Det synes jeg er merkelig.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 De må jo helt klart være fornærmet på deg for noe. Bryr de seg om barna da? Inviterer du dem på middager etc?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #10 Skrevet 26. november 2009 Jeg sa fra da vi fikk vårt første barn at vi ønsket at de skulle respektere vår barneoppdragelse, og ikke ville ha noe inneblanding. ( de mener at unger ikke skal høres, og få juling). Da fikk jeg høre at jeg var sær og satte griller i hodet på samboeren. Men jeg er voksen nok i både aldre og sinn og ønsker at barna ikke skal oppleve fysisk straff, og at de skal få leke med lyd. De kommer i voksenselskap sammen med mine foreldre, og da er de vedlig smørblide og skryter av meg!! Men i deres familieselskaper sier de at vi ikke har kontroll på barna,at jeg er sær. De tar barna med seg på bytur en gang i året. På den turen tar de bilder av barna i parken og ved butikkutstillinger,for så vise til vennene sine et bevis på at de stiller opp. Men barna får aldri en leke,en brus eller noe annet på den turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå