Gå til innhold

Kvalm på slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg blitt kvalm igjen! Var veldig kvalm i begynnelsen av svangerskapet, men etter noen måneder ga det seg og ble bare til dårlig matlyst. Er ikke like ekstremt kvalm nå som jeg var i begynnelsen, må ikke spy eller noe, men er liksom småkvalm hele tiden.

Noen fler som har opplevd dette? Eller har jeg fått tak i ett lite magevirus? Har aldri hatt omgangssyke i hele mitt liv, og har dessuten forstått at det somregel går over etter et døgn, så det hadde jo vært litt rart...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært kvalm den siste tiden, og matlysten er helt borte. Spiser fordi kl. sier at jeg burde det, ikke fordi jeg er sulten. Har hatt magevirus og dette er ikke det samme. Har hørt at man kan oppleve kvalme på slutten, selv er jeg i uke 32 så jeg har jo litt igjen. Kan ikke huske å ha vært kvalm som dette de to foregående svangerskapene. men det er vel slik at vært svangerskap er ulikt

Skrevet

Jeg er i uke 32 og også kvalm. Har fått forklart at det er fordi jeg er for sliten, og må ta det som et tegn på at jeg må ta det mer med ro...

Skrevet

Men jeg har jo masse bekkenløsning, og har tatt det med ro siden påske....!

Tenker at det kanskje har noe å gjøre med at hormonen forandrer seg på slutten for å gjøre klar til fødsel?

Skal på kontroll neste uke, får høre med legen hva hun mener :)

Skrevet

Vært kvalm de siste dagene jeg også. har termin nå på lørdagen. Kastet opp hver dag de første 4 mnd. Tror nok kvalmen min er en reaksjon på kynnere hvis det er det det er..) Har hatt en tendens igjennom hele oppveksten å takle smerte med å kaste opp. Kanskje det er noe på gang snart.. Krysser fingrene...

Skrevet

Er i uke 33 og er ogaå kvalm. Særlig på morgenen, men kan komme i bølger utover dagen. Heldigvis gir det seg fort om jeg setter meg ned, får frisk luft og drikker litt vann. Var en del kvalm i begynnelsen også, var værre da enn nå.. Men gøy er det uansett ikke

Skrevet

Jeg også hadde det slik i begge de forige svangerskapene og nå også i dette at kvalmen kom tilbake igjen mot slutten. Tror i alle fall da at det er vanlig for meg, men uansett blir man litt oppgitt for det er ikke veldig behagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...