Gå til innhold

Gytha Ogg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til deg de siste dagene, og jeg må innrømme at jeg blir nysgjerrig... Hvem er du? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gytha (Nanny) Ogg er iallefall en helt spesielt koselig heks fra discworld-serien, som forøvrig er en helt nydelig serie :D

Skrevet

hm... dette har jeg aldri hørt om:-) Vil du fortelle mer _Løvemamma_?:-))

HI

Skrevet

Discworld er en bokserie av Terry Pratchett. Magiske bøker, den typen man sitter å ler høyt av på bussen. De fleste bibliotek har dem, absolutt verdt å sjekke:)

Skrevet

Er det bøker for barn eller voksne? :-)

Skrevet

De er vel egentlig for voksene, men tror de kan være ganse morsomme for litt større barn også, selv om det nok er en del av handlingen som vil gå dem hus forbi.

Skrevet

ok, tusen takk for svar, løvemamma:-) Gytha Ogg mysteriet er litt klarere for meg nå... selv om altså personen som skjuler seg bak nicket gytha ogg, fremdeles fremstår som mystisk :-))

Skrevet

En helt vanlig heks fra Lancre, på the Ramtops:) Stort sett trivelig, bortsett fra med svigerdøtrene mine. Liker mat, god drikke (banananadaqries mmmm) og katten min:D

Skrevet

Hehe, i virkeligheten er jeg nok ikke så spennende. Småbarnsmor fra kalbakken som liker engelske fantasybøker...

Skrevet

Hyggelig at du svarte Gytha Ogg! så du er en helt vanlig heks, ha? ;.)

Skrevet

Hei Gytha Ogg.

Hvordan går det med Greebo?

Skrevet

Kjener jeg må på biblioteket å låne fler bøker i morgen, fikk litt abstinenser nå....:)

Skrevet

Er det bøker av typen Harry Potter? (for øvrig heller ikke lest, men sett klipp osv, så ser mer for meg hva det er).. :-)

HI

Skrevet

Nei de er ganske forskjellige. Heksemagi er mer... headology ;P Terry Pratchett har ikke bare sinnsykt morsomme bøker, men de er på en måte samfunnskommentarer også. De må bare leses, det er litt vanskelig å yte serien rettferdighet ved å forklare den:) Det er ca 30 bøker i serien, jeg har alle..Noen er om heksene, noen er om Nigh watch (politiet), noen om trollmen (gale "vitenskapsmenn"), og andre om andre ting.

Skrevet

♂ + ♀ = ♂: Blir rent misunnelig for at du har den tilgode:) Jeg var så ivrig når den kom, fordi det var så lenge siden jeg hadde sett noe ny discworld at jeg leste den ferdig på et par dager. Absolutt noeå glede seg til:D

Skrevet

Gytha Ogg:

Ryktene går om at han skal i den nærmeste tiden prøve å få ut mest mulig før han blir for syk. Så det kan hende det blir litt tettere mellom bøkene hans til det blir stopp :-(

Han pleier å skrive på flere bøker samtidig, så han har nok noe halvferdig han har lyst til å bli ferdig med.

Skrevet

Jeg har ikke kommet lenger enn til Moving Pictures, fordi jeg vil 'spare' dem litt.. Men den leste jeg i høst, så nå er det på tide med ett par til :)

Skrevet

Jeg leste ett eller annet sted at han er så dement nå at han tidvis tror han lever i discworld-verden...:/ Men at han vist fremdeles skriver.

Skrevet

Nja, klarer man å være så sammenhengende når man har alzheimers at man kan tro man bor i den verdenen altså? Trodde de bare glemte alt jeg. Triste greier. :(

Skrevet

Det stemmer, han har atzheimers.

Skriver i "gode" perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...