Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Hun ringte i dag for å spørre hvordan det stod til med sønnen min. Hun spurte "Har han begynt å krabbe enda da?" Nei, sa jeg, men i dag satte han seg opp selv... "men når skal kroppen lære seg å krabbe" sa hun... og så fortsatte hun... "Det er jo ikke så rart han er treg når han er så tjukk"... Åh, hun er så sleivete og skjønner ingenting. For det første er han ikke treg (han er 7 mndr) og for det andre er han ikke såå tjukk.. veier riktignok 11 kg, men helsesøster er ikke bekymret ihvertfall... Bah
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Ettåringen min veier 11 kg og er 86 cm lang... Hvor lang er gutten din?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Ikke bry deg! Han krabber når han er klar for det,uavhengig størrelse
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Han er 69 cm lang, så selvfølgelig er han litt tjukk.. men, han får mat når han er sulten! hverken mer eller mindre... HI
Gjest Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 18:09, poenget var vel de sleivete kommentarene fra moren, som om det ikke er godt nok at han ikke krabber ennå. Forøvrig ser det ut som du prøver å "konkurrere" i tynnest unge. Det er det liten vits i..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Takk Gytha Ogg, du skjønte poenget :-) Jeg blir faktisk litt lei meg når hun sier sånt... HI
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Hahaha hørtest ut som både mamma og svigermor når min første var på den alderen. Skal han ikke krabbe snart? Skal han ikke sette seg opp selv snart? Får han ikke litt mye mat? Skal du ikke slutte å amme snart? Er han ikke litt tykk?? AAAARRRGH!! Han var 15 kg når han var 1, en nydelig liten knubb! Ikke hør på mora di! Hun har sikkert hatt unger som begynte tidlig å gå og tror det er det som er det normale..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 11 kg og 7 mnd? Oi ja det var litt mye. Har ei tulle på samme alder og trudde hun var litt stor for alderen, snart 8 kg. Men jeg synes det er søtt med litt runde barn. Da vet man iallefall at de får den maten de skal ha Ikke bry deg om hva moren din sier. Han må jo få lov til å utvikle seg i sitt eget tempo.
_Løvemamma_ Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Vet det kan være vanskelig, men prøv å ikke bry deg om hva hun sier. Så lenge du vet at han er sunn og har det godt, så spiller det ingen rolle om hun synes han er litt rund eller treg. Men skjønner at sånne komentarer stikker, særlig fra sin egen mor.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #10 Skrevet 26. november 2009 Tusen takk for trøstende ord Løvemamma:-) Saken er jo at jeg blir i tvil når jeg får sånne kommentarer. Han er mitt første barn, og jeg gjør jo så godt jeg kan, men.. .Jeg kan jo ikke _vite_ at han er sunn og frisk... og blir så usikker på om jeg gjør noe alvorlig feil med han.. .. æsj.. blir bare så lei meg.. :-((( HI
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Min var 6,9 kilo på seksukerskontrollen. Og han var ikke tjukk. Ikke bry deg om det! Du vet jo at han er finest i verden.
soleia Skrevet 27. november 2009 #12 Skrevet 27. november 2009 Han er vel ikkje treg heller då, trur det er rundt 8 mnd som er snittet på krabbing, men nokon kjem før og andre seinare, utan at det er noko i vegen av den grunn! Min er snart 6mnd og vil ikkje rulle enno. Han ligg litt under snittet på vektskalaen, så treng ikkje ha med det å gjere. Kos deg med godklompen din du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå