chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Det føles som det renner hos meg, ganske ofte. Kjenner hele tiden etter på innsiden av lårene..."hmmm" er det vått? Har mye utflod, og kjenner en duft jeg ikke har kjent før, ikke stygt men ikke godt heller (og joda, jeg er hygenisk anlagt) hehe... Er 37+4 i dag. Går alltid med innlegg og bytter dette 4-5-6 ganger daglig, og det er ikke fullt av væske vil jeg si men ett eller annet... Mye slim etter toalettbesøk også... Men tørr liksom ikke ringe, om jeg hadde lekt vann hadde nok dette vert mer merkbart vil jeg tro.. Beklager detaljer til dere, men går utifra mange her er drevne i gamet og kan svare
ett til! Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 jeg vet ikke svaret,men du MÅ ringe! bedre å ringe en gang for mye enn at vi her inne skal gjette for deg! har jo hørt om noen som går og lekker fostervann,og det kan jo umulig være helt positivt...nei,ta mot til deg og ring føden.de vil fortelle deg om du trenger å bekymre seg eller ikke! Lykke til!
Hellobaby Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Enig! For babyen kan sperre for at så mye fostervann lekker om gangen, og det KAN være d det er, spesielt tenker jeg det når du nevner den lukta. Ring og spør du, for vi her inne kan bare gjette ;-)
tiks Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Ja, jeg ville ringt jeg også. De er kjempe hyggelige på føden da, så du trenger ikke bekymre deg!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 26. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2009 Ååååå, jamen... Jeg vet at ikke jeg skal "stole" på svarene her inne, men får meg bare ikke til å ringe, en time å reise til sykehuset også viss de ber meg komme dit i kveld. Har time hos legen i morgen da så får høre med henne og evt dra til sykehuset da. Uff... jeg vet de er hyggelige og..jah.. Takker uansett for svarene her...=) Men det renner jo ikke daaa, siver mer som, om det er det som skjer da. Uff, så frustrerende og forvirrende det skal være dette. Kun 11 dager til KS også.
curly sue Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 De sier jo ofte at fostervann lukter lit søtlig, jeg ringte om det samme til føden da jeg hadde så kraftig hoste en periode og følte at det kom vann ut når jeg hostet. Fikk da beskjed om å gå uten truse og hvis det rant nedover lårene kunne det være fostervann, hvis det var mindre enn det var det lte sanns at det var det det var. Legen jeg snakket med sa at det luktet slik som det gjør av nyfødte babyer.... Fikk også beskjed om å ta en klut i trusa og evt ta med på føden, slik at de kunne undersøke det der og evt. ta en stix av det når jeg kom inn... de sjekker visst ph verdien.... Fikk også høre at utfloden kan bli mer vandig mot slutten, og det kan også være urinlekkasje, da bekkenbunnsmusk. blir svakere etterhvert som barnet trykker på... uansett, håper du finner ut av det, lykke til!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 26. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2009 Okay, her blir det noe vel ekle detaljer kanskje, men tror nok at hadde jeg gått uten truse så hadde dette endt opp med mye kliss mellom bena, men kanskje...? Tror jeg bare tar med meg magen å tasler meg til køys å ser det ann i morgen, har uansett kontroll hos legen da og får høre hva hun har å si..=) Tusen takk!!=)
Mamsebamsen Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Fostervann lukter søtt og litt vammelt. Noen synes lukten minner om sæd. Hvis dette høres kjent ut, bør du ringe føden i kveld. Det er jo ikke værre enn at dere avtaler at du kommer inn i morra tidlig. Hvis det er fostervann, betyr det at hinnene som skal beskytte babyen ikke er hele, og det kan komme bakterier inn i livmoren. En infeksjon kan være skummel, derfor vil man ikke at noen skal gå lenger enn 2 døgn etter at vannet har gått. Det er også fare forbundet med at det blir for tørt for babyen inne i livmoren. (Drikk MYE vann hvis du er usikker!) Utflod kan sikkert lukte så mangt, men om det er friskt og yogurt naturell-aktig, er ihvertfall alt i sin skjønneste orden, selv om det kan komme mye.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 27. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2009 Jeg valgte å ikke ringe, skal på kontroll nå om noen timer så tar det med legen. Greier ikke tro at det er fostervann som kommer... Yogurt naturell-aktig faktisk...hehe=) Nei ikke helt som de, noe av dette er utflod, ingen tvil i det, men den duften som har kommet har ikke vert der før og det kjennes litt ut som når en har mensen (med mye blødning) plutselig bare kommer det en del.... Bedre forklart slik kanskje.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 greit å ta det med legen idag da. da jeg gikk med min første hadde jeg noen dager mye utflod så begynnte det å sive. jeg lurte på om det var urin men det luktet mer søtt og så at det var lyserødt i fargen. de ville ikke tro på sykehuset at det var fostervann og sa at det kunne kanskje være mellomhinnevann. hun tok litt motvillig en stix og kom tilbake og sa at ja nå setter vi igang det var fostervann og det er ikke bra å gå med lekkende fostervann for lenge. jeg hadde ingen åpning eller vonde rier bare kraftige kynnere. noen timer senere på drypp kom resten og da var det farget så det viste seg å væe viktig å få den ut. det skal sies at jeg var noen dager over tida. spennende å høre hva legen sier.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 27. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2009 Hmm, takk for svar=) Nå ble jeg betenkt her, lurer på om jeg skal ringe direkte eller om jeg skal bare vente på legetimen. Kan være fostervann men det er liksom ikke så mye nå. Uff, hadde det bare vert litt enklere dette her.
shari_z Skrevet 27. november 2009 #12 Skrevet 27. november 2009 Hei chick28..... Husker deg fra ifjor og er bare innom og leser fødehistoriene, men så kom jeg over dette innlegget fra deg. Hvordan gikk det på legetime i dag? Var det bare utflod, eller var det fostervann? Håper alt er bra med deg og den lille. Lykke til videre! Shari
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 27. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 27. november 2009 Hei shari_z Dette nicket kjente jeg igjen=) Joda, ble sendt videre til sykehuset og de sjekket ved UL og kom til at det er normal mengde forstervann i livmoren så da er det nok mest sannsynlig noe annet som siver hos meg... må vel være tynt flytende utflod da kanskje.. Men alt er bra me lillemor, hun vil nok være der til det planlagde KS som er om 10 dager=) Håper alt er bra hos deg og=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå