Gå til innhold

Liten gutt med streptokokker og vondt i beinet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har trodd at minstemann på 10mnd har slitt med tennene de siste dagene. Men i dag morges var han helt stiv og dro på det ene beinet. Kom oss til legen og fikk påvist streptokokkinfeksjon i halsen. Hun fant ikke ut hva som var galt med beinet, men mente det kanskje kom pga streptokokkene... Det var ikke hovent eller rødt, men vi må jo passe på. Han skal også begynne på pencillin idag.

Jeg må si jeg blir bekymret....spesielt pga beinet. Lurer derfor litt på om det er flere ting en rødhet/hovenhet jeg skal se etter?

Han har forøvrig hatt veldig lite feber...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er det jeg er bekymret for. Legen mente det ikke var nødvendig med noen videre utredning nå, men vi skal tilbake mandag for å se om pencillinen virker. Snakket også med min svigerinne som er intensivsykepleier og det hjalp ikke akkurat. Fikk streng beskjed om å dra på legevakta raskt dersom medisinene ikke funker innen i morgen kveld...:S

Skrevet

Hei

dette høres ut akkurat som det min sønn var igjennom da han var 1,5 år.Han fikk påvist gule streptokokker og hadde betennelse i overhang mellom lår og kne-bein. Kneet var veldi hovent og han nektet å trakke på foten. Han ble iinnlagt på sykehus og fikk intravenøe behandling i to uker. og en uke med pencillin hjemme.

Leger finner fort ut om det er dette ved røntgen bilder.

Dette er noe du bør få klarhet i fort ellers kan gutten din få store problemer med å gå når han blir eldre.

Skrevet

Ikke noe moro. Vi skal begynne med pencillin nå, og kontakter legevakt i morgen kveld dersom han ikke blir bedre av den. Finnes jo også disse kjøttetende greiene som kan være i beinet ettersom jeg har forstått. Men legen vurderte det nok dithen at det ikke er noen fare for det nå...:)

...men selvsagt har ikke medisinen kommet til butikken hvor vi skulle hente den, så nå er min mann i full fart til apoteket mens jeg har snakket med legevakt for ny resept. Skal ikke være enkelt.

Skrevet

Hvordan fant legen ut at det var streptokokkinfeksjon i halsen? Hvor høy feber har han hatt?

Tegn på infeksjon er hevelse, rødhet, lokal temperaturøkning og nedsatt funksjon.

Dersom minsten fortsatt har plager fra benet i morgen, ville jeg tatt ny kontakt med lege. Han kan jo ha osteomyelitt/betennelse i benet eller en leddbetennelse.

Skrevet

De fant ut at det var streptokokker ved å ta en halsprøve av han. Han har også 39 i crp. Han har i grunn ikke hatt noe feber. Dette startet på mandag og han har siden den tid ikke hatt feber over 38, i dag han han bare vært litt varm med en temp på 37,4. Han har derimot hatt store smerter, men jeg har da trodd at dette var tenner.

Jeg synes i grunn at benet hans virket helt fint nå ikveld, men skal se det an i morgen. På dagen idag var hele gutten helt skakk, stiv og rar. Dro benet etter seg når han krøyp, klarte ikke å krabbe eller reise seg ol.

Skrevet

Hvordan har det gått?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...