maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Her sitter jeg enda, 11 dager på overtid og like feit. Hormonnivået når nye høyder hver dag, og blir jeg mer sinna og irirtert nå går vel samboeren fra meg Har hele tiden tenkt at denne overtidstimen jeg fikk til den 27.11 trengte jeg ikke, men jaggu ser det ikke ut til at jeg må møte opp imorgen hvis ikke store ting skjer i løpet av dagen idag.. Så..hva skjer der da? Er det sånnt at jeg blir lagt inn og satt igang? Skal jeg ta med fødebagen? Noen som vet? Og hvis noen som leser dette har blitt satt igang før og har hatt en POSITIV opplevelse vil jeg gjerne høre om den:) Skumle skremselshistorier tror jeg ikke er tingen for meg akkurat idag:)
gravid-81 Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 jeg har ikke hatt overtidskontroll selv, men spurte jordmor litt hva som skjedde. Hun sa at de tar en GU og sjekker om du er moden ev . åpning. Tar ultralyd for å sjekke at alt står bra til med barnet, mulig de testa urin og blodprøve og husker ikke helt. Også etter disse testene så blir du gitt poeng- hvis du får over fem (aner ikke hva som skal til for å få det, men..) så prøver de å ta vannet og ser om det setter i gang riene. Hvis du får under fem så avventer de (så sant alt er bra med barnet da) og setter fødselen i gang fra morgnen dagen etterpå - da får en en tablett i kjeden. Det er i hvertfall sånn de gjør det her- men for all del kan godt være det gjøres annerledesandre plasser. Hun sa at hvis de skulle sette fødselne i gang så ville de helst gjøre det fra morgnen av slik at de hadde hele dagen. Ei venninne av meg ble satt i gang pga av at riene ikke tok seg opp etter at vannet gikk og hun sa det gikk helt fint:-) (men det var ikke på overtid- men skulle ikke tor det var noen forskjell??)
gravid-81 Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 foressten er nok lurt å ta med fødebagen ja;-) og den som skal følge deg under fødselen:-)
Termin 21.11 - venter Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Hei hei Hadde overtidstime sist jeg gikk gravid jeg også, 10 dager over terminen. Dagen før gikk jeg meg en to timers lang tur, med bekkenvondt led jeg meg igjennom turen, og jaggu startet det ikke på kvelden. Hadde rier hele natten og kom meg på overtidstimen dagen etter. Da sjekket han om jeg var moden(noe jeg ikke var), åpning(ingenting), tok ultralyd, sjekket riene og bestemte at dersom ikke noe mer hadde skjedd til dagen etter skulle jeg settes i gang. Jeg slapp heldigvis det, samme kveld dro jeg på sykehuset og han kom dagen etter. Så jeg kan ikke svare på hvordan det er. Men selv går jeg nå på overtid og er like redd som deg for en igangsettelse. Har fått høre alle skrekkhistoriene jeg også! Men vi får krysse fingrene for at det ikke er så ille som alle sier, vondt er det jo uansett! Men ta deg en lang gåtur, det skal jeg om han ikke kommer innen noen dager =)
abella Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 På overtidskontroll gjør de vanlig undersøkelse + CTG + ultralyd + gyn undersøkelse for å sjekke modning. Hvis noe tilsier at du ikke bør gå lenger kan de sette deg i gang umiddelbart. Ellers får du ny time til i gangsetting. Lykke til! Ikke skummelt å bli satt i gang i det hele tatt. (Kanskje min raske og lette fødsel skyldes nettopp at jeg var satt i gang?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå