Gå til innhold

Ved hvilken alder kunne barnet ditt telle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså telle gjenstander, ikke bare kunne ramse opp tallene..

Jeg syns jenta mi er sen her, ho er 3 år og 2mnd, og kan enda ikke telle. Ho ser opp til 4, men så stopper det opp der.. Mener at om f.eks ligger 4 perler på et brett så kan ho se at det er 4 der uten å telle de..

Er ho sen med å telle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har vel kunnet telle skikkelig (dvs. opp til 10 med forståelse av mengde) ved ca 2 års alder. Men det er ikke nødvendigvis sent å ikke telle ved 3 år heller. Tallforståelse er en av tingene som sjekkes ved 4-årskontrollen.

Skrevet

Begynte vel rett før han var 2 år. Dette er jo veldig forskjellig. Ingenting å stresse med:-)

Skrevet

Ho kan ik ramse opp tallene heller, altså fra 1-10.. Ho vet ka alle tallene heter, og vet koss 3-taller f.eks ser ut.. Men når ho teller går det slik: 1,2,3,5,8,9,7,10...f.eks.. huske ik helt hvilken rekkefølge de kommer i.. Ho har også noen ganger telt bakfra, altså 10,9,8,7, og så kommer ho ikke lengre...

Skrevet

Men ho er ei ellers kjapp lita jente.. Er veldig flink å snakke (og ho kan mye av det 4-6 åringer skal kunne i følge TRAS)

Skrevet

Snuppen var ca 1,5år når hun kunne ramse opp fra 1 til 10. Nå er hun 2år og 3mnd og teller når hun leker. Da teller hun så mange som hun har, eller til ti. Der stopper det uansett=)

Skrevet

er sånn rundt 19 mnd - teller til fire (teller lysene i lysestaken - hehe)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

sønnen min er 26 mnd gammel, og kan bare telle til to :) Men han har forståelse for de to også da! Han og jenta mi har jo ikke samme far, og når vi en dag kjørte henne til faren sin sa han "Doda 2 pappa??".... hehe :o)

Skrevet

He he:)

Min på 3 år og 2 måneder kan telle til 20, mer eller mindre (er noen påfunnede tall på slutten der da). Men hvor god tallforståelse han har vet jeg ikke.

Jeg prøver å telle ting vi bruker og ser sammen med ham av og til. Hmm.. Kanskje jeg skal sjekke om han skjønner det med tall og mengde..

Skrevet

Gutten min på snart 21mnd kan telle to gjenstander. Han kan ramse opp til fem. Men klarer kun å telle to gjenstander.

Skrevet

Ho har ei lillesøster som får mme da, og da har ho noen ganger hjelpt meg med å telle antall skeier pulver som skal i flaska... Men eg må hjelpe ho på vei av og til..

Syns ho e treg eg, men kanskje ho bare ikkje e så veldig interessert i tall..

Skrevet

Han kunne telle før fylte 2 år, men følte det var mer oppramsning. Nå er han 3 år om 3 mnd, og teller til 10 konsekvent på leker, i pekebøker og på andre ting. Har startet å telle litt videre, men teller som regel bare til 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...