Gå til innhold

Avventende sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, og har funnet ut hva som er galt med meg :)

Har desverre fått bekkenløsning, og skal prøve med avventende sykemelding i 16 dager. Finne ut med arb.giver hvor lange dager jeg orker å jobbe (jobber i butikk) skal prøve 50% først.

Men har ikke faste timer, eller fast lønn. Arb.giver får refundert de 16 dagene jeg er halvt på jobb, men hvordan blir det da med min utbetaling? Skal jeg få de timene som allerede er skrevet opp på lista da? :)

Vanskelig det her... Er så redd for å tape mye på det, er jo masse som skal handles inn til bebiss de neste mnd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ble sykemeldt i svangerskapet og ikke hadde lik lønn hver mnd.

Tok de gjennomsnittet av de 6 beste mnd. det siste året.

Vet ikke om det er sånn lenger, da de endrer på så mye.

Dette var i 2005.

Skrevet

Er noe sånt det er enda, men avventende sykemelding er på en måte aktiv sykemelding i 16 dager, en prøveperiode hvor jeg skal finne ut hvor mange timer som passer for meg.

Så da er spørsmålet om siden jeg ikke har faste timer hvordan det da regnes ut?

Dette ble vanskelig :)

Men arb.giver vet det garantert, men er så lenge til å vente til i morgen med å finne ut... hehe :P

Skrevet

Arbeidsgiver skal betale deg for de vaktene som allerede er satt opp, eller det du normalt skulle jobbet. Etter de 16 dagene får du sansynlig vis penger fra NAV. Da blir det beregnet ut fra et representativt tidsrom, ofte 3 mnd.

Skrevet

Okei.. tusen takk for svar. Har fylle-ut-skjema-skrekk og mye unødvendig bekymringer :)

Men da taper jeg ikke noe da i hvert fall...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...