Gå til innhold

Ultralyd og størrelse på foster????


Frida?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på tidlig ultralyd om tirsdagen, var da etter mens termin 11,4 uker på vei. Men etter størrelsen på fosteret å regne ble jeg satt tilbake en uke. følte ikke han var helt nøyaktig med målene heller....

Flere som har opplevd dette? ikke noe gøy og bli satt tilbake da vet du(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ultralyd i forrige uke og ble satt en uke frem - men den maskinen hun jeg var hos brukte så det ut til at målte "av seg selv", så ikke ut som at det var hun som stilte det inn.

Uansett - det er mange som sier at du skal forholde deg til menstermin inntil du har vært på ultralyd igjen i uke 18-19, så ta det med en klype salt inntil videre, skjønner at det ikke er gøy å bli satt tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du skal forholde deg til menstermin! Hadde en veninne som ble satt en uke tilbake på ul i uke 12, også på rutineultralyden i uke 19 ble hun satt en uke frem igjen. De vokser jo veldig i rykk og napp nå! Det står jo forskjellig over alt, her på bim står det at den skal være hele 7 cm lang i 12 svangerskapsuke, men det tror jeg er altfor mye i fht hva jeg har lest de fleste andre steder.. Har kjøpt endel bøker, og der står det 4-5 cm..

 

Min var litt for stor i uke åtte, og litt for liten i uke ni... Jeg er nesten like langt som deg, er 11+1 og skal på ul imorgen.. er utrolig nervøs og spent, liveredd for ma, og håper så ekstremt at det er noe der fremdeles... Men lurte derfor på hvor mange cm din var nå? Siden vi jo nesten er like langt...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt litt på lengdene de opererer med her inne, kan det være at de regner med benlengde??? Den de bruker på tidlig ultralyd er jo toppen av hodet til rumpa.... Når jeg var på UL var jeg etter min menstermin 11+0, og da målte den lille 52 mm, hvilket ultralydmaskinen oppga å være passe lengde ved 12+2.

 

Lykke til på ul, AdaMarie, det går sikkert fin-fint! *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AdaMarie

 

Fosteret målte 34mm da jeg var på ultralyd.

Har også opplevd ma 2 ganger, men da har svagerskapene vært annerledes, manglet symtomer og hatt brun utflod,. vet jo at dette kan være vanlig i friske svangerskap også, det jeg prøver å si er at man merker det på kroppen hvis ikke alt er i orden. Men skjønner frykten din har hatt det slik for hver undersøkelse jeg også. Men da er jo gleden desto større når alt er bra!(:

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:) den blir sikkert strørre snart! viktigste er jo at den fremdeles lever og har det bra etter så lang tid.. :) men nå må vel risikoen for evt abort ha avtatt mye, eller? Når var det du hadde ma forrige gang? Min var 1.8 cm da jeg var 8+2 og det var vist litt lite..men hun som gjorde undersøkelsen var litt surrete. Har ikke hatt noe ma selv, men blir litt redd når man leser her inne, virker som nesten alle har hatt det og at det er veldig vanlig...:/ huff og uff. Jeg har gravidsymptomer fremdeles, men hun veninnen min som mistet i uke 11 hadde også det...derav noiaen. Må være helt forferdelig å miste når det har gått så lang tid... orker ikke tenke tanken engang. Får se imorgen, ekstremt spent, krysser fingrene så mye som jeg aldri noen gang har gjort før tror jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på UL i går, og har samme situsasjon som deg :) er i følge meg selv 11+4, men han satt meg også tilbake en uke, fosteret var bare 3,5 cm sa han, men følte han ikke var helt nøyaktig med målingene, pluss at han hadde et skikkelig gammelt UL apparat, fikk ikke bilde en gang for det var så gammel maskin sa han, hadde gledet meg å vise til samboeren min når han kommer hjem (er på jobb i en uke til) men nå har jeg jo ingenting å vise..synst det var litt dårlig med tanke på at jeg faktisk betalte 1175,- for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ogsaa paa Ultralyd denne uken - var 12+2 i foelge lege og meg selv :) Fosteret maalte hele 12 cm, lurer naa paa om det er unormalt langt??? Var ogsaa paa Ultralyd i uke 7 og da maalte fosteret litt over 1 cm.

Hvordan er det mulig aa vokse saa raskt? Kan det vaere all maten jeg har spist den siste tiden, har jo ogsaa godt opp 3 kg...

 

A

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har helt sikkert ikke med kiloene du har gått opp nei(: første målet var nok fra hode til rumpe. Det siste målet har nok vært hele lengden, i full strekk....(:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ja det var veldig dårlig til en så høy pris.

Har lest at fosteret vokser i rykk og napp. Derfor er det felles for alle at man har ultralyd mellom uke 17 og 19, for da er størrelsen mest korrekt iforhold til termin. Får håpe vår termin stemmer... tråkig og bli satt tilbake en uke...(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 9+2uker på vei og var på ul i dag, den lille var 2,4cm og det sa ho var ganske så på normalen. håper det fortsetter sånn. har fått termin til 30juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd da jeg var 9+5 etter min beregning. Mini var 19 mm og det tilsvarte 8+6 sa gynekologen. Så jeg ble også satt en uke tilbake.. Men selv om jeg nå følger dette så håper jeg å få komme tilbake en uke til ordinær ul... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Jeg var på UL da jeg mente jeg var 12+3 (etter menstermin), men jeg ble satt tilbake til 11+4. Det likte jeg dårlig fordi jeg hadde gledet meg sånn til å komme inn 2. termin og forhåpentligvis bli i litt bedre form. Var superdårlig hver eneste dag i 7 uke av 1. termin.. Den lille krabaten var forøvrig 4,7 cm lang.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i denne uken og jeg var da etter menstermin 11 + 4.

Jeg ble til min glede satt frem til 12 + 2 og fostret var 5,7 cm langt.

Gleder meg allerede til neste ultralyd 15.januar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...