Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 http://www.mymobilewatchdog.com/works.shtml Er en tjeneste der man får beskjed når uønskede/fremmede personer tar kontakt med barnet ditt via mobil, og man får se hva som blir sagt. Så det på Dr. Phil, kan forhindre at jenta (evt. gutten) møter fremmede hun har møtt på nettet osv
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Jada, spioner på barna, det er god oppdragelse det! Huff, stakkars barn..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Den viser på barnets mobil, så en kan ikke spionere uten at barnet vet det......... Det er åpen spionasje, som kan stoppe barnet i å gjøre uoverveide valg og passe på barnet. En bør ikke uttale seg før en har tenåringer, og kanskje tenåringer med problemer. DA ser en faktisk viktigheten av noe kontroll på hva ungen foretar seg. Jeg bruker ikke den i linken, men jobber hele tiden med mest mulig oversikt og har et nettverk som hjelper meg med dette. Spioner, vil vel noen kalle dem;) Tenåringen vet om at dette foregår, men ikke alle detaljer i hva jeg vet og hvordan jeg vet det. Jeg har reddet tenåringen ut av situasjoner med dette, og også hindret tenåringen i lovbrudd. Tidene endrer seg, og det er faktisk viktig at foreldre følger med på teknologien. Der skjer mye på nettet som voksne ikke vet om. Barn legger ut bare den lille deler for mye info, som gjør dem lette å finne og å "kjenne" for rette vedkommende; at barnet skriver noe om f eks få venner.... "Jeg kan være vennen din, jeg:)". De har ofte profil på flere nettsteder, og med nick er det ikke lett for foreldre å ha oversikten på dette. Nettby, MySpace, Youtube, MSN osv osv osv. Og som hun på 16 sa i det programmet; hun trodde at hun kunne vite mye om personen i andre enden, den hun leste om på siden. Problemet her er at hun ikke var gammel nok til å ha forstanden til å forstå at ALT kunne være løgn av det som den andre personen fortalte. Noe den 12 år gamle jenta som var med, var et sterkt vitnesbyrd om.... Voldtatt av en på 22, som hun hadde trodd var omtrent like gammel som henne...... En passer jo ellers på hva ungene driver med, så hvorfor skal det være mer spionasje å gjøre det samme innen mobil og internett? En har ikke råd til å være naiv når det kommer til dette. Da gjør en sine barn en STOR bjørnetjeneste, og kan i verste fall oppleve foreldres største sorg - sitt barns begravelse........
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Er det jeg også mener! Med så mange farer der ute, er det bare rett og rimelig at hvis de skal ha tilgang til teknologi som gjør dem tilgjengelig for alle slags mennesker, så bør foreldrene ha en viss kontroll når de enda er såpass ung at de ikke ser slike farer selv.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Det er vitenskapelig bevist at hjernen ikke er istand til å koble sammenheng mellom hendelse/handling og konsekvens før man er ca 25 år. Før den tid så mangler man faktisk den egenskapen at man skjønner hva det KAN føre til å si ting i ulike forsamlinger, kjøre for fort, treffe folk man ikke kjenner, eller legge ut for mye på en blogg..... I forhold til ungdommers bruk av hajs, marihuana og andre narkotiske stoffer, så er det nettopp disse forbindelsens som først blir ødelagt FØR de blir "Koblet" ferdig. Det vil si at det er "farligere" for en 18 åring å røyke hasj, enn for en 30 åring..GItt at 30 åringen startet som 30 åring.... Alkoholen virker IKKE på samme måte på hjernen, eller det var vel ikke funnet KLARE sammenhenger der i hvertfall, men forskeren ville ikke dermed si at alkohol var tryggere rusmiddel enn andre narkostiske stoffer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå