Gå til innhold

Akkurat nå er jeg DRITTLEI!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅh,nettopp dratt ræva mi på elixia for å melde meg inn,og kommer godt i gang med trening,og Adrian vil IKKE være i barnepassen!

Er jo dødsdeilig for meg å ha en time trening uten å ha en unge på slep....

Idag feks hadde jeg gleda meg til yoga time,og hva skjer,jo han begynner å gråte etter 10 min fordi han er en mammadalt,så det ble bare 10 min med yoga :(

På kvelden kan jeg ikke trene,mannen jobber sent,så er det middag,rydding og andre ting.

Føler jeg har gått med Adrian i armene konstant i 11 mnd,han er veldig mammadalt han der hehe.

Jeg elsker sønnen min,men akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde en nanny eller noe,sånn at jeg kan få litt LENETID!

Dagens klage fra en meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men en baby på 11 mnd sover vel på dagtid en gang? Kan ikke barnepassen på Elixia se etter han da?

Skrevet

Ikke bli sinna nå: Du kan for det selv =P

Hehe, neida, du kan jo si til de i barnepassen at han godt kan få lov til å sutre litt, at de bare må avlede han.. Prøve LITT mer enn 10 minutter!

Jeg begynte på treningssenter da snuppa var 3 mnd. Så hun har vært vant med å være i ibarnepassen. Mulig det er derfor det ikke har vært noe problem med BHG heller...(ennå! Bank i bordet)

Skrevet

Hehehe,jeg har vært MYE alene med Adrian,så jeg tror det kan være litt derfor han er så mammadalt. Når han er med pappaen så ser han meg og vil til meg igjen.

De første dagene på barnepassen gikk kjempefint,men nå så vil han ikke mer.

Idag så sov han før vi dro på trening,så han var ikke trøtt heller.

Skrevet

Da må du planlegge, så du drar dit i sovetida hans ;-). Det har jeg begynt å gjøre. Først går jeg en halvtimes tur, så lillemor sovner godt i vogna (oppvarming, hehe...), og så går jeg inn på treningssenteret. Lillemor sover da godt i vogna rett utafor vinduet (ja, vi bor på en liten plass og ja, jeg ser alt som skjer). Til slutt tusler jeg nedover bakken hjemover, og da våkner hun stort sett. Blid som ei sol. Så dusjer jeg mens hun ligger naken på stellematta på gulvet, før hun får være med inn i dusjen sammen med meg. Gir overskudd!

Skrevet

Kan ikke de i barnepassen avlede han med mat heller? Banan, yoghurt osv?

Skrevet

Ja må vel planlegge :)

Nå angrer jeg på at jeg skrev innlegget også,ser på den lille tassen som har krøpet oppi lekekassen sin og snakker med lekene sine,og da angrer jeg på at jeg var drittlei.

Kommer forsåvidt 2 tenner oppe også nå,så kanskje det er grunnen og.

Skrevet

Jeg veit akkurat hvordan du har det! Sånn har jeg det også innimellom...Du har ikke noen besteforeldre, tanter, onkler eller andre som kan komme og dulle og rydde litt på kvelden så du får trent? Moren min pleide å komme og dulle med unga da de var små og rydde litt så jeg kunne komme meg litt bort kvelden i perioder jeg var mye aleine hjemme med unga...tror nok mange besteforeldre kunne tenkt seg å hjelpe til på den måten (iallefall dullebiten) - man må bare innse det selv at man har behov for avlastning og det hadde jeg store problemer med i begynnelsen iallefall....

Skrevet

Er det jeg dessverre ikke har :(

Får håpe vi får barnehageplass til han snart slik at han kan venne seg til å ikke bare være med meg....selv om jeg blir trist av å tenke på å sende han i barnehagen hehe

Skrevet

Ingen gode naboer eller venner heller? Så kan du heller gjengjelde tjenesten en annen gang ved f.eks. ha middagen klar til de kommer hjem fra jobb?

Skrevet

Nope :(

Vi flytta nettopp hit så jeg kjenner ikke så mangen.

Og de fleste vennene mine er i arbeid eller har barn selv så de er så travle.

Har fått avlastningshjem til Adrian da,så han skal begynne å være der hver 4 helg.

Skrevet

Hvor er det du bor hen? Om du bor i nærheten av meg kan jeg ha unga dine en kveld i blant....Jeg bor i sørøsterdalen....

Skrevet

Avlastningshjem ja :)

Jeg har endel ting som jeg sliter med,kan fort bli litt deprimert,og føler meg veldig sliten ENDA etter fødselen,så da skal jeg ha Adrian i avlasning hver 4 helg slik at jeg får kommet meg litt opp igjen om du skjønner.

Er mangen kvelder her hjemme med gråt fordi jeg er lei meg,sliten,og ikke føler jeg har det så bra.

Masse ting som kom opp når jeg gikk gravid og rett etterfødselen til Adrian,blandt annet sorgen etter fostermoren min sin død,jeg kjenner jeg har begynt å savne sønnen min som jeg mista for 8 år siden enda mer nå når jeg har fått en sønn til,og så føler jeg meg veldig ensom til tider. Og masse stress med min biologiske mor.

Jeg har INGEN familie,og samboeren min har familie,men ingen som kan avlaste. Ikke nå iallefall nå Adrian er så "krevende" sier de.

Så derfor avlastningshjem. Og hun dama som skal ha han holder vi på å bli kjent med nå,verdens snilleste! Hun har hatt barn hjemmehos seg i mangen år,hun er enke med en datter på 13. Den ene som enda er hos henne i avlastning,er 15 år,og han har vært hos henne siden han var 5 mnd,så det sier jo litt :)

Opplever at folk har vært negative til dette når jeg har fortalt at vi skal ha avlastningshjem,men jeg vil heller ha det og få litt tid til å komme meg på bena igjen,for noen dager føler jeg virkelig at jeg har møtt veggen,og det er ikke så bra :(

Labine: jeg bor i stavanger jeg,snilt av deg å tilby!

Skrevet

Så fint å høre at det er hjelp å få!

Det kan være godt å få litt tid alene for å samle sammen litt krefter noen ganger slik at hverdagen blir mye lettere.

Det blir nok både positivt for Adrian også, høres ut som ei kjempesnill dame han skal til iallefall:) Og det kan sikkert være litt bra at han prøver å være litt borte fra mamma, kan være veldig slitsomt når en er veldig mammadalt og du har lite folk til å avlaste:)

Viktig å ta litt hensyn til seg selv og kroppen før man møter veggen helt!

Godt å høre at ting blir bedre etterhvert:)

Dette blir nok bra for alle parter ska du se:)

Klem

Skrevet

Ja dette kommer til å gå bra :)

Litt greit for Adrian å få større nettverk rundt seg også! Og en uthvilt mamma :)

Første gang siden mamma døde at jeg gleder meg til jul,og det er jo positivt!!

Må bare si: Jeg sitter ikke hjemme å depper hver dag,men har mine dager som er fryktelig tunge.

Men jeg har opplevd motgang fra jeg ble født,faktisk(!!) men har alltid holdt hodet oppe og kommet meg gjennom det,og det gjør jeg enda,men føler det har blitt litt verre etter Adrian ble født.

Satser på at jeg får fikset opp i det og at jeg blir gode gamle (unge!! HAHA) Lene igjen :) Er kjent for å være en sprudlende jente,og føler meg ikke så veldig sprudlene for tiden,men det kommer! :)

Skrevet

:)

Jeg er fast leser av bloggen din og for meg så virker det ikke som du sitter å depper hver dag, nesten det motsatte:) Du virker som ei sprudlende jente med masse energi, og ikke minst en god mamma=)

Så fint at du kan glede deg til jul igjen:)

Skrevet

Takk :)

Er mer glad enn deppa,kun fordi de ungene mine får meg til å glemme det meste jeg er lei meg for :)

ALt ordner seg,periodene hvor jeg er deppa blir bare kortere og kortere for hver gang føler jeg,så jeg føler jeg er på "bedringens" vei,men vil alikevel ha avlastning til Adrian slik at jeg får hvilt litt,hatt litt tid for meg selv,og ikke minst at Adrian får ett større nettverk :)

Skrevet

Men du... Du kan vel trene på kvelden istedet for å rydde hver kveld? Mannen din kan rydde tre kvelder i uka eller dere kan gjøre det sammen eller du kan ta litt smått i løpet av dagen.

Eller, og nå syns sikkert mange jeg er dum, men, eller du kan la det være litt rotete, senke krava. Det trenger ikke være ryddig hver eneste kveld altså. :) Viktig å koble av også. Viktigere til tider syns jeg! :)

Skrevet

Ja har snakka med samboeren min i tlf i dag og sagt at jeg trenger litt mer hjelp her hjemme. Og det har han sagt jeg skal få :)

Høres nesten ikke ut som han bidrar noen ting ,og det føler jeg og,og sa til han,men han sa at grunnen til det er jo for at jeg avbryter alt han gjør og skal absolutt gjøre alt selv. Det må jeg slutte med.

Nå har Adrian sovet lenge,og jeg strikker julejakke til han,så nå har jeg plutselig mer energi igjen :)

Takk for svar alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...