Gå til innhold

Ang vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere noen vil reagere på at jeg ikke tar vaksine på jenta mi? Jeg bor på en veldig liten plass, og tror alle vil få vite det viss jeg nekter å vaksinere henne. Grunnen til at jeg er skeptisk, er at jeg selv har en genfeil, som gjør at jeg ikke bør ta viss vaksiner (bla. svineinfluensa vaksinen), og viss datteren min skulle vise seg å ha samme genene (hun er for liten til å testes ennå), så kan hun bli ekstremt syk av vaksinen. Det er vel ikke forventet at alle foreldre vil gi barn på 3 år vaksine? Fikk nemlig en lapp med fra barnehagen om vaksinering, men skjønner egenltlig ikke hva de har med vaksinenringen utenom å opplyse om det.Håper det ikke bare er jeg som tar dette valget og håper de forstår meg, slik at de ikke tror at jeg ikke vil det beste for datteren min. Håper de ikke tror jeg er en dårlig mor, pga av valget mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er frivillig å ta vaksinen, man blir anbefalt å gjøre det, men dette velger du selv.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Mine barn fikk vaksinelapp fra skolen. Jeg tror slett ikke at lærerne skal vaksinere barna, men å bruke skoler og barnehager er en effektiv måte å få delt ut slik informasjon. Og også samle det inn.

Hvorfor tror du noen vil sladre og se ned på deg? Hvis noen spør, så svarer du at hverken jenta di eller du kan ta denne vaksina på grunn av helseproblemer. Du trenger ikke å utdype noe mer. Eventuelt kan du jo legge til at du setter pris på at andre vaksinerer seg, slik at dere også til en viss grad er beskyttet. Alle jeg kjenner ville ha vist stor forståelse for noe slikt.

Hva folk ellers på ditt hjemsted velger, aner ikke jeg, men jeg ville ikke vært så bekymret hvis jeg var deg. Jeg bor også på et lite sted, og her er det slett ikke entydig at alle skal ta vaksine. Noen sier at de vil, andre at de ikke vil. Og ikke har jeg hørt noe sladder om hvem som ikke skal ta den og at de blir sett ned på.

Skrevet

Bare si at dere ikke kan ta vaksinen. Trenger ikke utbrodere noe mer enn det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...