Gjest Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Var på besøk hos en på tirsdag som har en 7 mnd gammel baby, selv er min 3 mnd. Begge hadde vært ute, og været ute var ca 2-3 grader, litt regn og surt, begge barna ligger i dypvogn med pose. Hennes baby hadde på seg: Ullbody Ullstrømpebukse Bukse Genser Tykke ullsokker Tykk lue Bobledress med føtter og "hender" (votter) på Min hadde på seg: Bomullsbody (kan ikke bruke ull) Bukse Tynne bomullssokker Tynn strikkegenser/jakke i bomull Mellomtykk lue Votter (egentlig mest fordi hun peller ut smokken om ikke) Begge barna var da akkurat passe varme når de kom opp fra luren sin :-) Hun andre fortalte at babyen hennes ble fort kald og måtte ha minst 3 lag på bena inne også for å ikke bli iskald, min er god og varm i tynne bomullsokker. Tenkte å skrive dette fordi jeg ser mange som både lurer på hva de skal ha på babyen sin ute og fordi jeg seg noen reagerer på andres valg av påkledning, dette viser jo bare hvor utrolig ulike babyer kan være! Nå var nok dette to ytterpunkter som møtte hverandre. Hennes er nok "kaldere" enn snittet og min er nok "varmere" enn snittet, men dog :-)
mai09-baby Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 hehe, ja det var nok to ytterpunkter:) selv måtte jeg nok valgt en mellomting til tulla mi:)
Hildeks Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Sånn har vi også opplev det.. Jentene våre er ekstremt varme av seg, og mange kommenterer hvor lite klær de har på seg:p Og selv om jeg vet at de er akkurat passe blir jeg jo påvirka.. Søskenbarnet mitt er 6 mnd yngre enn eldste mi og 1 år eldre enn minste og hun er ekstremt kald av seg og må ha på myyyye klær bare for å være inne, mine springer/ligger å spreller i body og strømpis.. Men sånn er jo vi vokse også.. Jeg er en frostpinne av dimensjoner.. Mens andre kan gå i bikini, tar jeg på bokse og genser.. og gjerne et teppe i sofaen på kvelden.. Mens sambo går i tskjorte på vinteren og er varm..
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Tusen hjertlig takk for innlegg Jenta vår er av den kalde sorten, og går nå når det er 6-8 grader ute med ullboddy og ullstrømpebukse, tykke sklisokker i ull, bukse og genser inne, samt med en tykk ulldress og ullsokker på ute i vogna. Tykk lue er et must, og hun ligger i dunpose på lammeskinn! Får alltid høre "ojj, så godt innpakket hun er..." og får en god del stygge blikk når jeg tar henne opp fra vogna ute i offentligheten. Hun er 10 mnd nå, og jeg kjenner henne godt. Hun MÅ ha på alle de klærene, ellers er hun iskald og sutrete lenge etterpå. Virker ikke som om enkelte klarer å forstå at det faktisk går an å være så forskjellige, og at det slett ikke er misshandling fordi om jeg ikke tar av jenta mi jakka med en gang jeg setter foten innom et kjøpesenter. Jeg åpner posen hennes og tar av lua, jakka beholder hun ofte, da hun er fryktelig var for trekk. Takk igjen, nå vet jeg at neste gang jenta vår ser "overpåkledd" ut inne på bussen eller butikken kanskje noen vet at jeg faktisk bare lar henne være påkledd til hennes eget beste
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 hehe;-) tenkte akkurat på dette igår, fordi søsteren min og jeg har så forskjellige barn når det gjelder påkledning..jenta hennes ligger i voksipose med et tynt og et tykt lag med ull og en tykk lue og er akkurat passe varm. gutten min har kun på seg bomullsbody og stillongs, bomullssokker og en tynn ulllue, og han er nesten for varm. dersom det er mer enn 5 grader, kan han ikke bruke voksiposen. jenta hennes har gjerne på seg en ulldress inne når hun ligger på gulvet, mens gutten min er mest fornøyd i bare body;-) det samme gjelder for de andre barna våre også. jeg er forøvrig mye varmere enn søsteren min, og samboeren min kan vel gå i shorts hele vinteren uten å fryse;-)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Kjenner til den ja Tantebarnet mitt ble kledd opp i body strømpebukse tynn ullskjorte strikket genser og bukse bobledress lue lammeskinnspose med teppe over Min lille tass blir kledd slik: Body strømpebukse genser eller tynn velourjakke lue Dette er MER enn nok for han. Har Odenwalder dunpose og han er kjempevarm nede i posen. Sover ute hver dag i ca 3 timer og ofte er han nesten klam til tross for at han ikke har så mye klær på
Studine mevik Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Ja det er helt klart forskjell på barna våre. Gutten min er 5,5mnd og trenger ikke mer enn bomullsbody og strømpebukse når han ligger i vogna ute og det er noen få grader ute. Han har selvfølgelig på seg lue. Han bruker som regel en ulllue. Han ligger i en voksipose av ull. Når jeg tar han opp igjen er han god og varm. Fetteren hans som er rundt 2mnd yngre må nesten ha på seg tjukk ulldress inne når det ligger på rundt 20grader inne. Vi kjenner jo barna våre best og vet selv best hvor mye de må ha på seg for å holde varmen uten at de blir for varme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå