Gå til innhold

Gode, trygge bilseter som ikke er så frykelig dyre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de få tingene vi mangler til babyen nå er bilsete. Vil ha ett som ikke er så fryktelig tungt, og som har en bøyle så man kan bære det med barnet i til og fra bil og sånt. Selvfølgelig må det være godkjennt og trygt og behagelig for baby og sånt, men helst ikke dyrere enn nødvendig (uten at jeg helt vet hvor dyrt som er unødvendig....) Altså; betaler gjerne det som skal til for sikkerhet, komfort og kvalitet, men fancy design og 'kule' merker er ikke særlig interessant.

Noen som har bilsete å anbefale? Innså plutselig at det haster litt, selv om vi ikke har bil selv. Vi må jo komme oss hjem fra sykehuset,bla...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Acta Graco Logico s.

Tilbud på barnas hus med base kr.1599..

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/graco-logico-s-inkludert-base.html?manufacturer_id=21

Vi har modellen som kom før dette og er kjempe fornøyde og er sååå greit med basen som står i bilen og det er bare å klikke sete på plass uten å styre med selen... Men er kjempe enkelt å feste med belte også...

Skrevet

De fleste bilseter med base er tyngre og dyrere, men det sies også at de er de tryggeste fordi de ikke kan festes feil. Er du nøye med å feste bilsetet riktig, skal det mao ikke bety så mye..

Vårt 1. sete var et maxi cosi cabri... hvis jeg husker merket riktig.. Tror vi betalte 1000,- for det, men det var i sverige for 3 år siden. Vet at dette setet fortsatt er av de mest anbealte fortsatt, mye pga babyen ikke sklir ut og at det ikke "sitter", slik det fort gjør i enkelte andre seter (etter det jeg har hørt). Ellers har vel de fleste seter noenlunde samme duppeditter som solskjerm/hette og gyngefunksjon om du setter det på gulvet.. osv.

Ei venninne kjøpte Acta Graco med base og babyen "sitter" og sklir nedover fordi det ikke er mulig å justere setet når det først sitter fast i basen. Dette varierer sikkert litt ift hvordan setet i bilen er designet også, så du bør gå i en butikk så får du også testet setet i din egen bil!

Skrevet

Best i test var Maxi Cosi Cabriofix :) Vi kjøpte den! Tror dette er en av de letteste modellene, iallefall de vi testet ut på forhånd. Det koster jo selvsagt litt, men det finnes mange av dem liggende ute på finn.no! Vi kjøpte brukt (ett år gammelt) og fikk sete og base for 2000 kr :) Det koster vel rundt 3500 nytt...

Lykke til med valget :)

Skrevet

Om dere ikke har egen bil, så ser jeg ikke hensikten med å kjøpe base til setet. Maxi Cosi Cabriofix kan også festes med sele, og det gir vel mest mening om dere skal bruke setet i mange forskjellige biler.

Skrevet

Ja, har sett litt på den, og på Besafe Izi Sleep.

Får ta en tur innom en forhandler i morgen å snakke litt med de som jobber der. Men veldig greit å høre hvilke erfaringer andre har, det med at helt små barn glir langt ned i stolen om den er for rett i ryggen hadde jeg nok foreksempel ikke tenkt på.

Kommer til å kjøpe bil ganke snart, men i første omgang kjøper vi nok sete uten base, så tar vi ev det senre.

Skrevet

besafe izi sleep er driiiit tungt!!!

vi har kjøpt britax baby safe og det er like lett som maxi cosi cabriofix, men vi fikk med base for myyye billigere enn her i Norge.

men jeg hadde samme krav som deg og da sto det mellom de to :o)

et vennepar har izi sleep, men jeg synes det er aaaltfor tungt og egentlig unødvendig da "sove funksjonen" kun kan brukes når setet ikke er festet i bilen...

lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...