Gjest Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Ringte for å bestille time til mine to minste barn i går, begge deler føler jeg er litt amå-akutt, men ikke legevakt-akutt heller, og hun kontordamen bablet om time langt ut i desember. Eh...Litt uaktuelt, spesielt når jeg forklarte hva som var galt og hvor små barna er, fikk ettermye om og men beskjed om å ringe opp igjen på mandag så kanskje hun kunne skvise oss inn på onsdagen igjen. Andre legekontror jeg har vært borte i har alltid noen akuttimer slik at man kan få time, om ikke samme dag, så i hvertfall 2-4 dager etter man ringer dersom det er noe som haster litt. Er ikke det vanlig da?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Legen jeg bruker har akuttimer. Nå bor vi på andre siden av landet, men dog:-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Syns ikke vi har annet på jobb, jeg... Men altså, om man ringer sent på dagen, som f.eks etter lunsj, så ber vi dem ringe igjen på morningen dagen etter, så får de alltid time da. Er man syk, så kommer man heller ned, og blir tatt inn etter litt veninting..
tomat15 Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Jeg har sluttet å ringe og heller dratt rett ned. Har vært der nå faktisk;-) Da får vi alltid hjelp. Om ikke vi får truffet lege tar de iallefall crp eller andre nødvendige prøver de kan anlysere der. Ringer jeg får jeg ofte samme beskjed som deg, men møter jeg opp uten forvarsel kommer vi gjerne inn etter litt venting. Særlig når det gjelder små barn.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Her er det alltid mange akutt timer. Har ikke opplevd å ikke få time på dagen om jeg har ringt tidlig.
Gjest Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Var det jeg også mente. For jeg sa til hun som tok tlf at dette er jo ikke akkurat noe man venter lenge med, og hun svarte at jammen de hdde jo helt smekkfullt. Jeg spurte om de ikke hadde en ledig akuttime en gang, men da hørtes hun helt uforstående ut. Jeg venter til mandag, det skal gå greit, men da kommer jeg til å insitere på time, vis ikke drar jeg heller til legevakten.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Det kan jo hende at problemstillingen for henne ikke var så akutt at hun MÅTTE finne en time til deg idag. Hadde du brukket foten, eller skjært deg på en kniv og måtte sy, så hadde du jo fått komme inn. Det er vanskelig å vurdere pr. telefon. Jeg er nok litt streng med voksne, men med småbarn har jeg lavere terskel for å la de komme..
Gjest Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Nei, jeg skjønner godt det altså, og jeg er enig at jeg ikke trenger time på dagen, men jeg vil heller ikke vente så lenge. Til 2 åringen gjelder det at han har så vondt når han bæsjer at han gråter og er begynt å holde igjen (redd for at han skal få forstoppelse), og er veldig sår bak, vi har sett dette før (en av de andre hadde det samme i fjor) og er 99% sikker på at det er streptokokker bak. Legen trenger bare ta en rask kikk (og prøve) og skrive ut antibiotika. Babyen på 3 mnd har fått små-fast avførig selv om hun fullammesog det lukter plutselig urin fra henne (bleiene er også tørrere enn før), begynte etter jeg var syk, så er bekymret for at hun får for lite væske gjennom melken min og at hun har lett dehydrering. Vet ikke jeg, men synes begge deler er for aktutte til å vente i 3 uker?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Det er jeg helt enig med deg i. Hadde det vært på legekontoret der jeg jobber, så hadde dere fått komme i dag, ingen tvil... og det gjelder for alle oss som sitter i telefon, ikke bare jeg. Du får troppe opp der, og forlange en time. Har de ikke timer, så må de lage en, enkelt og greit
Hera Skrevet 26. november 2009 #10 Skrevet 26. november 2009 På "vårt" legekontor er det flere akuttimer. Om vi ringer mellom 8 og 9 på morgenen, så får vi time. Virker som at terskelen for å ta inn barna er ganske lav hos dem.
Gjest Skrevet 26. november 2009 #11 Skrevet 26. november 2009 Det var i går jeg ringte, i dag og i morgen har de stengt, derfor må jeg vente til mandag :-/ Men da _skal_ jeg ha time! Synes det er vanskeli å vurdere selv, men nå ble jeg enda mer sikker på at jeg må få insitert på en time på mandag. Takk for svar :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2009 #12 Skrevet 26. november 2009 Om de er stengt må de da ha et legekontor som vikarierer?? Herlighet, hva er dette for noe da? Bor du i Oslo? (siden tilgangen på leger gjerne er større der..?)
Gjest Skrevet 26. november 2009 #13 Skrevet 26. november 2009 Nei, jeg bor vest i landet og langt ute i gokk. Eneste legekontoret på mils omkrets, legevakten er ca 1 times kjøretur unna. De har åpent 2 dager i uken, noe som jo tydeligvis er altfor lite siden de har fullt flere uker framover hver gang jeg ringer...
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2009 #14 Skrevet 26. november 2009 Er det sant? Bor du så øde? ) Jeg jobber jo på "bygda", enda er det 3 legekontorer der, så og si i samme gate... 2 dager i uka ja, det var jo flott..
Gjest Skrevet 26. november 2009 #15 Skrevet 26. november 2009 Jepp, så øde bor jeg! Vi skal flytte til Begen til sommeren igjen, og gjett om jeg gleder meg! :-) Dette md lang vei til legevakt/sykehus har vært noe jeg har følt på flere ganger, er lite gøy å sitte med en 4 åring i armene som ikke våkner etter fall med hode først og vente 1 time på ambulanse, eller kjøre 1 time med en unge som har stort kutt i hode og silbør og gråter, eller med rier tett i tett og styrtfødsel tidligere... Bare for å nevne noe.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2009 #16 Skrevet 26. november 2009 Hoff, nei det kan jeg tenke meg Håper du får time til ungene dine nå til mandag da, du må bare klaske hånda hardt i bordet! God bedring til dem begge!
erteposen + 4 Skrevet 26. november 2009 #18 Skrevet 26. november 2009 Min har ikke det. Han har 3-4 pasienter i timen, men han kan presse deg inn i lunchen om det virkelig er akutt.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. november 2009 #19 Skrevet 26. november 2009 det er ikke alltid de har ledig på vår legekontor samme dag heller, ringte forleden pga vesla å hun sa de ikke hadde noe før neste uke men når jeg sa hva det gjalt klarte hun å få meg inn dagen etter.. men samme dag klarte hun ikke pga de var helt full å folk som kom ned måtte de også be om å gå hjem for det var kommet så mange.. men det legekontoret jeg hadde før kom vi alltid til.. de hadde alltid noen akkut timer
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 26. november 2009 #20 Skrevet 26. november 2009 Jeg smører alltid tykt på når jeg ringer og legger inn masse fagutrykk og da får jeg time på flekken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå