Gå til innhold

Kirurgisk fjerning av visdomstann!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå henvist til kirurgisk fjerning av ei problematisk visdomstann..

Men så lurer jeg på hva vil dette koste meg? Får man refusjon fra NAV? Det er så vanskelig å finne ut noe på nettsidene deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har nylig gjort dette, fjernet da to tenner, betalte rundt 1700 i egenandel... ikke så billig nei...

Skrevet

så lenge han må fjerne kirurgisk betaler han bare egenandel. det er vel 1/4 av det det ville ha kostet hos tannlege! Så det er mye billigere enn hva det kunne blitt! Jeg fjernet alle mine kirurgisk. var student og tannlegen valgte å operere ut alle for at det skulle bli billig for meg :)

Skrevet

Fjernet en tann på kjevekirurgisk poliklinikk på sykehuset. Det kostet meg 350.- 280.- i egenandel, 70.- for noe utstyr de brukte.

Skrevet

Tror det kostet 3600,- hvis jeg ikke husker feil. Så fikk jeg vel ca 1400,- refundert fra nav.

MEN anbefaler deg ikke, så absolutt ikke å fjerne den mens du går gravid! Det var vondt, kjempe vondt. Å da tok jeg 600 mg ibux mange ganger dgl. Så om jeg hadde vært deg hadde jeg ventet :-)

Skrevet

Det er ikke så vondt at man må knaske smertestillende over lengre tid. Jeg tok rett før bedøvelsen gikk ut. Tok bare et par pille, så trengte jeg ikke mer. Det er ikke smertefullt, det murrer fordi det gror.

Skrevet

jeg fikk fjernet to på kjevekirurgisk poliklinikk på haukeland. Det kostet 350 per tann + 70-80 kroner for beroligende middel. Da var jeg ikke gravid altså..;-)

Skrevet

Nå fikk jeg betennelse begge gangene, å lå i nesten ei uke- tuller ikke. Og jeg tåler smerte ellers i livet.

Det kan jo skje at det blir så vondt, å da ville jeg ikke unnet noen andre å gå igjennom det der uten å kunne ta ibux!

Skrevet

Virker som både smerter og priser er veldig forskjellige.

Jeg betalte ca 1700 for å operere ut 1 tann.Kostet bortimot 4000 egentlig,så man får dekket en god del.

Jeg hadde veldig vondt i 3 dager,spiste suppe i 1,5 uke.Men har venninner som har dratt rett tilbake på jobb og ikke hatt så veldig vondt.

Jeg skal helt klart ha barnevakt i 2 dager når jeg skal ta neste!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...