Gjest Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Vi (les: jeg ;-)), har bestemt oss for å feire julen hjemme i år. Bare tanken på å pakke i bilen 4 barn, minste da ca 4 mnd, presanger, klær, bytteklær osv, osv gjorde meg uvel, orket bare ikke tanken en gang. Vi bor ca 1,5 time unna familie og har alltid reist til dem i julen, nå håpet vi noen ville komme til oss, men det så svart ut. Vi er begge vandt til å være mange i julen og det så etterhvert litt stusselig ut, at det bare ville bli oss. Ikke at det bare når vi er blitt 6 stykker, men vi er som sagt vandt til å være mange. I går fikk jeg mld fra mamma etter at hun tidligere på dagen hadde sagt hun tvilte på at de kom fordi samboeren er litt nervøs for å kjøre på veiene ut her på vinterstid (mamma kjører ikke bil), om at de kommer! Samboeren hadde sagt at selvsagt skulle vi ikke sitte alene i julen og han forstod godt at vi ikke orket å kjøre noe sted med alle barna, snille, snille gode mannen mamma har funnet seg! :-) Så nå kommer mamma, samboeren og min lillebror på 10 år ut til oss i julen, og jeg kjenner hvordan jeg bare gleder meg ti ganger så mye nå! Deilig å få noen gjester :-) Måtte bare dele gleden litt! Og som et lite ps er jeg også litt ekstra glad, eller rettere stolt, for lillejenten min klarte å snu seg rundt på magen i dag for første gang! :-) Ok, hun fikk ikke med seg ene armen helt, men hun var over, så armen følger nok med senere i dag eller i morgen. Flinke lille skatten min :-)
Gjest amandine Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Så deilig! Skulle ønske vi også kunne være hjemme... Har hatt min side her noen ganger, men nå er besteforeldrene mine for gamle til å klare reisen, så vi må dra i år.. Kan ikke si jeg gleder meg til logistikken, vi må 7 timer i bil. Mannens side flytter seg aldri, så der må vi også reise langt, men der har jo jeg litt lettere for å bare bli her. Neste år(regner med det blir uten oldeforeldre:() kommer jeg til å insistere på å være her, så får de komme som vil! Jeg synes det er deilig å være hjemme... GOD JUL! Og gratulerer med merkedagen;)
Bunnies by night Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Så herlig Alva! Da kan du senke skuldrene litt
Gjest Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Takk for det! :-) Uff, føler med deg, 7 timer i bil er mye! Skjønner godt at du vil insitere på hjemme neste år ja. Jeg kunne tenke meg å feire hjemme hver jul heretter, men mannen er mer tvilende, for jeg tror ikke svigers er så villig til å flytte på seg (og han vil jo forståelig nok feire med dem også), så vi får se. God jul til deg og :-) selv om du må langt av gårde.
erteposen + 4 Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Vi skal også feire julen hjemme i Bergen i år, og plutselig ville svigers komme selv om vi serverer pinnekjøtt:) Jeg gleder meg til å stelle i stand jul, og slippe reisingen. Nå kan barna sove i egne senger, og vi voksne få slappet litt mer av. Grattis med vesla også!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Så kjekt da :-) Alltid kjekt med stor feiring til jul :-) jeg er også veldig glad i dag. Har nemlig funnet ut at alle hjelpemidler utenom internett og kommunikasjon er tillatt på eksamen i morgen. Dvs jeg får ta med boka, og er dermed reddet=)
Gjest Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Så bra da, deilig å få slike gladnyheter! :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Ja, det blir nok mye mer avslappende å være hjemme. Barna kan legge seg når de blir trøtte, få lov å åpne og bygge lego om de vil det osv, slikt er jo vanskelig når man er hos andre (redd for å miste deler).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå