Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Jeg har aldri hatt veldig sterke juletradisjoner fordi det bare var meg og mamma til jul så vi feira alltid jul hos andre og dermed fulgte deres tradisjoner. Har hatt en diskusjon med sambo ang dette med juletreet. Hos han så pyntet de alltid treet på morgenen på julaften. Jeg synes det virker så seint å pynte treet og vil heller pynte det noen dager før jul. Men jeg vet jo ikke hva som er "vanlig". Søstra mi pynter alltid treet noen dager før jul, men det er fordi de som regel er bortreist i romjula så hvis de skal få noen glede av treet så må de nesten pynte det noen dager før. Hva gjør dere i deres familie?
camilla^ Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Juletreet pyntes lillejulaften, da etter at gulver er vasket og den siste vasken. Når det kjedelige husarbeidet er ferdig senker roen seg i huset og vi koser oss med å pynte treet. Da er det frem med litt godt, film på tv og vi koser oss. Skal vi bort tar vi det siste dag før vi drar.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Vi pynter juletreet på lille juleaften. Om vi har fri pynter vi det på dagen, men i år jobber mannen, så da pynter vi det på ettermiddagen. Etter treet er pyntet smaker vi på julesylta og koser oss med det og slapper av resten av kvelden.
Pirkeanonym Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Vi pleier også å pynte det på Lillejulaften. I år tror jeg at vi kommer til å pynte det siste søndag i advent, pga jobb etc den uken.
The Bad Gal Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Tror det er veldig vanlig å pynte på lillejulaften, vi gjorde alltid det hjemme da jeg var liten(og stor!) og det gjorde de hos vennene mine også. Nå som jeg har min egen familie, så kan vi jo gjøre mer som vi vil, så har pynta noen dager tidligere, 20-21 des. Får se hva vi gjør i år, kommer an på når vi kjøper juletreet.
Bunnies by night Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Lillejulaften om kvelden:) Da vi var små var det mamma som gjorde det etter vi hadde lagt oss - slik at vi våknet til pyntet juletre med gaver under julaften morgen. Etter vi ble voksne organiserer broren min lysene mens søsteren min og jeg fikser resten av pynten:) Ååååå ELSKER jul
Gjest Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Vi pynter det stort sett 21 desember. Hjemme som barn pyntet vi treet lillejulaften,men syns det blir litt sent+at vi har selskap hver lillejulaften (tradisjon for å få samlet hele familien en gang i julen:))
stjertløvetann Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Svigers har alltid pynta det på kvelden lille julaften, mens min familie pynter det gjerne en uke før jul. I år er første gangen vi skal ha juletre selv (har ikke hatt plass før), og da tenker jeg vi går for å pynte treet på søndagen siden jeg jobber kveld uka før jul..
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 vi har alltid pynta det på lillejulaften, rett før leggetid.... men etter at vi ahr fått barn, lir det i 5-6 tiden.. så koser vi oss med hjemmelaga pizza etterpå... det siste jeg gjør, er å strykeden store juleduken,mens jeg ser på tv.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå