Willy Wonka Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Jeg brukte knekk sist....men det er så j......vondt når man søler på seg. Noe annet jeg kan bruke?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Jeg bruker knekk, jeg også. Ja, det kjennes godt om en får det på huden:) Men hører det ikke med? En får jo trening for hver gang en lager det, også. Jeg husker det var det beste på hele pepperkakehuset da jeg var liten:) En kan vel bruke melis som alternativ?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Vi bruker også knekk, har sett en del som bruker melis, men greia da er vel at det tar mye lengre tid før det stivner slik at man må holde det lengre.
Ravna Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Jeg bruker royal icing. Den er så klissete at man ikke behøver å holde delene sammen mens den tørker, og den er ikke varm. Man pisker en eggehvite til den er helt stiv. Så tilsettes fire dl melis og noen dråper sitronsaft, og det hele piskes i kjøkkenmaskin i 20 (ja, 20! ikke juks, da blir det ikke bra!) minutter, Skinnende hvitt kliss til både liming og dekorasjon!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 I år tenkte jeg at jeg skulle bruke limpistol! Det er jo ingen som spiser det likevel så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå