Gå til innhold

Hvem er disse ressursvake foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser til stadighet det refereres til dem her inne, men hvem er de?

Hva gjør dem til ressursvake i dine øyne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan være ressurssvak på flere måter. Økonomisk og evnemessig er to måter.

En kan være "fattig", men likevel ikke ressurssvak evnemessig. Og en kan være rik, men ressurssvak evnemessig.

Selv om de to vanligvis henger sammen. Men en fattig kan ha mer empati og sosial forståelse enn en rik.

Skrevet

Jeg er rik, mener du jeg har mindre sosial forståelse og empati enn de som ikke har så mye? Det må du forklare nærmere, syns den var litt frekk ja.

Skrevet

Men en fattig kan ha mer empati og sosial forståelse enn en rik.

Legger du merke til ordet _kan_ i denne setningen?

Skrevet

Nei, det KAN være slik. Ikke at det ER slik.

Jeg bare mente at dette ikke alltid henger sammen; god økonomi og gode empatiske evner. Det kan jo gjøre det, men som med de som er fattigere så henger det jo ikke automatisk sammen at lite penger også betyr dårlige sosiale antenner og liten empatisk evne.

Jeg var ikke frekk. Kanskje du mangler noen evner?;) (Ta dette siste humoristisk, om du evner:))

Jeg har vært både under fattigdomsgrensen og godt over nå. Jeg er jo den samme, med de samme mentale evnene og den samme sosiale kunnskapen. Samme utdannelse har jeg også.

Skrevet

En ressurssvak forelder mener jeg er en forelder som ikke evner å se eller oppfylle et barns grunnleggende behov. Det er en forelder ikke kan se utover seg selv og sine egne behov først, og lar barnet komme i siste prioritet. Det er en forelder som ikke evner å yte omsorg og /eller gi positiv oppmerksomhet til barnet. Det er en forelder som ikke inkluderer barnet i sosiale setninger, og som ikke setter grenser for rett og feil. Det er foreldre som ikke kan lære videre de sosiale koder som finnes og som helt enkelt driter i ungene sine for å høyne seg selv. Disse finnes i alle samfunslag.

Jeg mener ikke nødvendigvis at man er ressurssvak om man enkelte ganger setter seg selv i første rekke, men jeg mener personer som er alt det over til sitt fullo!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...