Gå til innhold

Fordelene med flaske.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke ment som en provokasjon til dere som velger å amme, men en oppmuntring til dere som velger å bruke flaske.

For meg var det en trygghet å vite hvormye barnet hadde fått i seg.

Barne blir alltid mett etter et flaskemåltid. Helsesøster sa til meg at flaskebarn ofte var roligere enn ammende barn nettop på grunn av at de alltid ble ordentlig mette.

Man kan spise hva man vil. Kål, erter, løk. Mitt barn reagerte veldig på melk så jeg måtte unngå veldig mange matvarer. Også kan man jo unne seg et vinglass utten å tenke nevneverdig mye på det.

Pappa kan gi barnet mat. Og det fri gjør også tid som du kan bruke på dine andre barn. Ei vennine av meg fortalte at hun måtte gå over til flaske fordi ammingen ble så tidkrevende at de gikk utover de andre barna hennes.

Man slipper melkespreng og lekasjer. Husker ofte jeg våknet av at det var helt vått i senga rundt meg.

Nan er nå tilsatt omega 3 og omega 6. Da slipper man å tenke på tran med det første, min sønn kastet opp så spruten sto av tran.

Mange barn blir hare i magen å har vanskelig for å bæsje, da er det lettvint å tilsette litt malt i melka. (malt hjelper godt på hard mage hos nyfødte, også inneholder den mange sunne B-vitaminer.)

Det kan være flaut å dra fram puppen overalt.

Det trenger heller ikke være så tungvint med flaske sopm mange sier. Jeg kokker en litter vann av gangen. Kjøler det ned til grei temp. Heller det på en god temokanne. Da har jeg ferdig temperert vann til 5-6 flasker. På sykehuset fortalte de også til meg at man ikke behøvde å kokeflaskene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...