<3 lilletroll <3 Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Er så leeeeeeeeeeeei!!!! Natten er bare tull. Våken 3-4 ganger, ligger lenge før jeg sovner igjen også våkner jeg rundt 5 uten sjans for å sove mer. Hadde vært mye koseligere å vært våken hvis jeg hadde en liten baby som var årsaken, men når dette har vart i ca 1 mnd og det enda er 1 mnd til termin blir jeg sprø!! :-( Noen tips til å sove godt? Har kun en stilling som er behagelig...... Snuuuuufs!! Det var dagens trøtte-sutring!
milla75fikk en gutt Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Sliter med søvn jeg også. Har vært mer eller mindre våken siden halv fem i dag. Hvis jeg først våkner får jeg ikke sove igjen. Har to stillinger som er behagelige, men vanskelig å bytte. Vekker sambo hver gang jeg snur meg. Prøver med puter for å ligge mer behagelig, men det fungerer dårlig. Har ingen gode tips til deg dessverre, bare min sympati.
<3lovebaby<3 Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Sympati fra meg også og litt mer klaging! Har heller ingen andre gode råd:( Sover ikke jeg heller, termin på mandag. Har en el annen luftveis infeksjon og hoster og styrer natten igjennom. Våkner igjennom hver eneste time. Hoster så kraftig at det skjære i halsen og til det blir sånn trykk på urinblæra at dere kan tenke der resultatet. Må opp opptil 4 ganger for å bytte bind og truser. Så får jeg enten halsbrann eller er så sår at jeg må spise halstabletter. Sånn holder jeg på natten igjennom i tilleg til kynnere og en gedigen mage som blir klemt uansett stilling etter 15min:( Skal bli godt å bli kvitt magen og våkne til en liten baby isteden:)
The Bad Gal Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Sånn har jeg hatt det i begge svangerskapene mine også. Det første halvåret fordi jeg var så kvalm at jeg måtte opp å spise og/eller spy, ellers fordi jeg sover så lett og våkner av alle smålyder og siste 3 måneder fordi jeg ligger vondt og er småkvalm og tett i nesa(er vant til å ligge flatt ut på magen, det er umulig nå) Har i tillegg ei jente på 2 år som hoster og ellers lager en del lyder i rommet ved sien av, så våkner 2-3 ganger pr.natt pga henne også. (frem til hun vil stå opp da, som ofte er mellom 5 og halv 6) Godt man får sovet skikkelig ut når babyen kommer ut! Å nei vent, det få man jo ikke nei.... *hyyyyyyyl* Vi får trøste oss med at de sover ihvertfall hele natta og frem til lunsj når de blir tenåringer! Har desverre ingen gode tips eller søvndyssende tryllemiddel til noen her, men felles skjebne er felles trøst, om ikke annet.
Hellobaby Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Har det akkurat likt.... Er oppe for å kjøre femåringen min i barnehagen nå, men har så og si ikke sovet i natt, og er sliten.. Det er er helt vanlig. Kanskje det er meningen at kroppen skal bli forberedt på å sove korte intervaller, for d er jo slik det kommer til å bli en god stund etter at babyen er født. Jeg sover skikkelig godt noen netter innimellom heldigvis.. Lykke til videre :-) Snart får vi bebisene våre - jeg har tre uker til termin nå :-)
Millsie Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 er vel ikke så mye å gjøre med det - det er vel naturens måte å venne oss til nattevåket som kommer... men akkurat når det gjelder liggestillinger/ubehag har jeg funnet ut at en stor ammepute (med små isoporkuler inni) faktisk er den beste hjelpen til behagelige sovestillinger. bare et tips.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Den eneste gangen jeg sov godt, og igjennom hele natten var da jeg gikk på gravide-yoga. Var sånn meditasjon og en del pusting under det kurset. Og etter hver kurs-kveld sov jeg som en stein.. Men er litt vanskelig å få til alene synes jeg.. Derfor sover jeg også skikkelig dårlig nå.. Kanskje det finnes noe gravide-yoga på dvd, eller noe??
hønny-bunny Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Blir sikkert hengt for dette forslaget,men her i gården er det sex som hjelper om dagen,etter vonde netter,opp og ned og ingen sove stilling som funker. Så har gubben trått til,he-he må jo være litt kreativ om dagen med stor mage,etc,men sover som en stein etterpå. Lykke til
ღMaritpusenღ Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Jeg er på søvnløs natt nummer 2 nå, men har generelt sovet dårlig i lengre tid - både pga bekkenløsning og skiveutglidning, hyppig dobesøk, trøbbel med å finne sovestilling og generelt magen i veien.. Er sykemeldt da, så dupper som regel av en tur på formiddagen når jeg er sliten nok. Men i morgen har jeg ikke tid - masse ærender og avtaler. Så jeg BURDE VIRKELIG sovet litt.. Blir møkk lei av å ligge i senga, møkk lei av å ha vondt for at jeg ikke finner en behagelig måte å ligge på. Og møkk lei av å vente (på å få sovne riktignok).. BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!
Hellobaby Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Andre natt her og.. jeg sovnet faktisk veldig godt i to timer, men så ble idyllen avbrutt. Vet ikke hva, jeg måtte ikke på do, men for det første har jeg hatt kynnere/rier mange mange ganger etter midnatt, pluss prinsessa er veldig våken og tøyer og bøyer på seg der inne. Jeg fikk helt noia da jeg våknet nå, for jeg òg skal gjøre masse i morgen! jeg skal rydde og vaske, og så skal vi på kino og se Blåfjell med den kommende storebroren og kameraten hans, så jeg har ikke tid å sove på dagen... Er ufattelig trøtt, men ble så varm og irritert i senga, klør på de hovne beina mine nå (har fått kjølt de ned og smørt de inn nå - aaaaahhh.. har lyst på noe kaldt å drikke, men vekker jo frøkna enda mer da...). Begynner å stresse litt med tanken på å snu døgnet etter at hun er født og - jeg liker helst å være våken på dagen og ikke på natten! Men d kan vi vel se lenge etter nå.. Jaja, noen er jo heldige med babyer som sover rundt etter bare noen uker. Men mi har nå vært en B-bebis så lenge jeg har kjent henne bevege seg, så spørs om døgnrytmen hennes blir så lett å snu når hun kommer ut da... I morgen SKAl jeg vaske huset til julemusikk, bake et brett pepperkaker bare for stemningen sin skyld og kose meg! Så får prøve senga igjen. God natt til dere andre søvnløse. Hold ut... :-)
lille frø, mor til to Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 He he og lei her og. 5. dag på overtid. Våkner og får ikke sove. Hvor teit er ikke det??? Hadde det vært noen grunn til å være lys våken kl 04.25 så greit, men dette? Ikke rart man blir sliten på slutten av svangerskapet. Mannen min har et sovehjerte av gull....skulle ønske det var meg.
Hellobaby Skrevet 27. november 2009 #12 Skrevet 27. november 2009 Uff, overtid? Nei og nei, da hadde jeg hvertfall blitt sprø! Min mann snorker og sover han og, men det er akkurat det - den der snorkinga - jeg sover jo så lett når jeg sover at jeg våkner av han selv om han ikke bråker så veldig mye da! Og så er d å prøve å dytte han vennlig over på siden når man egentlig har lyst til å sparke til på hele mannen (stakkar, jeg mener det ikke såååå ille). Prøvde å trykke på nesa hans i natt for å se om han sluttet (hadde snorkeplaster i bakhodet), men da begynte han å bære seg og syte og vifte hånda mi vekk, så det funka heller dårlig.. Femåringen kommer ofte inn på natten og vil ha nærkontakt med mammaen sin, noe som var kjempekoseli før. Men nå blir jeg helt sprø av å ha to som kneker på meg på hver sin side og den svære magen i midten med ei prinsesse som er mye våken om nettene. Jeg har hvertall vært fornuftig nok til å stenge kattepusene borte fra soverommet, så har klart å redusere antall levende vesener i senga til en viss grad hvertfall. Og når det blir for ille, har jeg redd opp på gjesterommet som forsåvidt blir brukt ganske ofte nå for tiden. :-) Nei, har vært oppe en time nå, så får prøve igjen.
Hellobaby Skrevet 27. november 2009 #13 Skrevet 27. november 2009 Wow, fikk sove hele tre timer sammenhengende før alarmen vekket meg fra min dype, deilige søvn. Må nok kjøre gutten på 5 til barnehagen sånn at jeg får rydde og vaske i huset alene. Det blir nok èn av de aller siste gangene jeg skal svinge moppen til høy musikk og bare være ALENE på en stund!! hehe... Julepynting, julemusikk og litt pepperkakebaking blir bra nå! :-) Sparer den store bakedagen til neste helg da! :-) Ha en god dag :-)
NostraStoria Skrevet 27. november 2009 #14 Skrevet 27. november 2009 Heldige du Jeg får vel sove litt, bare søvnkvaliteten er elendig pga jeg kan ikke sove på ryggen eller magen - og våkner når armen er såpass øm at jeg må bytte side. Bekkenet skriker like mye hver gang jeg snur meg, og det er med sklilaken.... Har ennå 1 1/2 mnd igjen, tør ikke å tenke på hvordan det blir på slutten, hehe. Prøver å se det positive i det, har jo den store premien i vente!! Ha en fin dag, jenter!
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 27. november 2009 #15 Skrevet 27. november 2009 Jeg har sovet svært dårlig hele høst:( Har trappet gradvis ned i jobben pga det, men nå er jeg 100%sykemeldt. Makter ikke å gå på jobb med bare et par timer søvn innabords, for så å komme hjem til en 3åring og en 5åring. Jeg har 5 uker igjen til termin, og er sååå sliten! Jeg sovner endten seint, ofte 3-4 tiden, eller jeg sover lett og våkner av mannen min sine lyder, halsbrann, verking i leggene, at jeg må tisse, eller bare av ingenting. Jeg er lei! Nå vet jeg heldigvis at jeg bare skal opp og levere ungen i barnehagen for så å gå hjem igjen og hvile meg igjen. Da blir jeg ikke så stresset av at klokken tikker og går de nettene jeg er helt våken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå