Jente 25.11.09?? Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Heisann Tenkte jeg skulle dele fødselshistorien med dere:o) Det hele startet fredag kveld i 22 tiden. Det begynte med noen småtak, men jeg tenkte ikke over at det kunne være starten på fødselen. Når jeg gikk å la meg i 24 tiden tok det seg opp, men ikke værre enn at jeg klarte å puste meg fin gjennom rien. Jeg tenkte at nå er det i gang og jeg forventet meg mange timer med rier før jeg kunne begynne å ta tiden. I 3 tiden våknet barnefar og begynte å ta tiden uten å si noe til meg. Han skulle egntlig på jobb lørdag morgen og spurte i 4 tiden om han skulle få noen til å ta vakten for han. Men som førstegangs trodde jeg at dette skulle ta veldig lang tid og han skulle bare være borte i 4 timer. 4.30 merket jeg pressetrang og jeg ringte føden. Han måtte ordne noen som tok vakten likevel. 5.15 ble jeg skrevet inn på KK og jeg hadde hele 6 cm åpning. Jeg ble fikk en fødestue og jordmor tok vannet. Jeg synes ikke riene var så gale før etter hun tok vannet og jeg ikke fikk lov til å presse. Det var faktisk det værste, men jeg kunne holdt ut mye lenger. Tidsbegrepet forsvant etter det, men jeg måtte hvertfall holde igjen en stund. Jordmor skjekket åpningen igjen og jippi, endelig full åpning å jeg kunne sette igang. Det var noe av det deiligste jeg har følt på lenge. Ca 7 rier og så var min lille nydelige engel ute kl 06.53. Jeg raknet litt uvendig og jordmor sydde 3 sting, men jeg merket ikke at det skjedde. Jeg var overrasket over at fødselen ikke var mer smertfull. Ingen bedøvelse eller noe, og jeg tenkte ikke over at jeg hadde hatt bruk for det en gang. Så alt i alt en drømmefødsel på ca 7 timer og jeg fikk beskjed om å ikke vente like lenge neste gang før jeg ringt. Den perfekte lille jenten min var 3280 gram, 49 cm lang og 34 i hodeomkrets. Hun ser ut som en liten dukke som ligger her å sover ved siden av meg:o) Takk for meg og lykke til til alle dere andre som går å venter på miraklene deres. Håper dere får en like fin fødselsopplevelse som meg:o)
stasimor0603 Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 det var virkelig en drømmefødsel:-) ønsker hele familien masse lykke til:-)
Jente 25.11.09?? Skrevet 25. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2009 Glemte å skrive at jeg dro hjem fra sykehuset samme dag og fikk være med i jordmor hjem løsningen. Vil absolutt anbefale det til dere som er like utålmodig og fin i formen som jeg var:o) Var ikke noe kjekt å ligge der oppe uten besøk på et nitrist rom. Barnefar ble kastet ut etter et par timer på fødestuen:o(
#lela# Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Gratulerer, hørtes bra ut!Og oppmuntrende. Det var på UllevåL? Hvorfor ble barnefar kastet ut? Håper jeg er like heldig, og håper det hjelper å tenke positivt om fødselen på forhånd:-) Kos deg med babyen og det nye livet:-)
Jente 25.11.09?? Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2009 Nei det var på KK i Bergen. Barnefar ble kastet ut fordi barselstilbudet er kuttet ned på her. Det er ingen enerom her og barnefar får kun være der i besøkstiden. Hører at det er noen som er heldig og at det ikke er så mange fødsler den dagen de har vært der og da har barnefar fått være der. Jeg velger hvertfall og tro at det hjelper og tenke positivt, Det gjorde jeg, og jeg grudde meg ikke i det hele tatt. Jeg tenkte som så at folk velger å gjøre ddet flere ganger så da kan det ikke være så gale:o) Lykke til og jeg ønsker alle en slik fødsel:o)
lille frø, mor til to Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Gratulerer så mye. Kos dere masse. Får håpe på en like fin fødsel. Lykke til videre med den lille!!!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Gratulerer, høres virkelig flott ut!
curly sue Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Å sitter her med tårer i øynene, jeg... skal ikke så mye til for det om dagen da, men det var jo en nydelig fødselshistorie. Gratulerer så masse med en nydelig jente:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå