Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Jeg har timelønn og har ulik lønn hver mnd, og lurer da på om jeg taper penger på å bli sykemeldt?Vil jo gjerne ha samme lønn. Er redd for at jeg må sykemeldes nå, kan ikke presse meg lenger. Og får jeg feriepenger av sykepengene?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 De regner ut en snitt lønn fra det du hadde sist år, så du taper ikke penger. Og ja, du får feriepenger.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Jeg har aldri vært sykemeldt før så jeg lurer på da etter å ha hørt så mye negativt om nav at jeg må vente lenge med å få første utbetaling, og eller generelt om de er trege med utbetalingene? HI
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Du får feriepenger av sykepenger utbetalt av arbeidsgiver. Fra NAV får du feriepenger fra de første ukene du er sykmeldt (14?). Resten blir ikke regnet som grunnlag for feriepenger. Det samme gjelder for feriepenger på grunnlag av foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Du får feriepenger av de første 12 ukene, dersom du ikke har en annen tariffavtale. Sjekk med fagforeningen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå