septbaby09 Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Han har de siste 3 dagene vært ganske sutrete. Ikke sånn mageknip gråt liksom, men bare sutre, skal ha pupp, slipper den, gråter, tar den igjen, slipper gråter, tar den osv osv, spes på ettermiddag og kveld. Føler selv jeg har endel melk siden spruten står innimellom, og han ammes ca hver 2-3 time døgnet rundt. Veide han igår, er 7 uker og veide 6.5 kg, var 4430 ved fødsel, så vokser jo bra, men kanskje de siste dagene prod har gått ned evt?? ammet han i tidligere idag, men sutret mye etterpå og ville ikke ta puppen igjen, så prøvde med mme, og drakk da opp 140 ml fort, og roet seg liksom etter det. Så da lurer jeg på om noen har erfaringer el tips??
Gjest Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Det er nok økedager, legg han til så ofte han vil, på den måten øker produksjonen din. les om det på ammehjelpen.no
septbaby09 Skrevet 26. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2009 men kan jeg ha økedager flere dager på rad??
Gjest Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 ja man kan faktisk det, det er nok veldig indiviuelt. Men hvor mange dager har det vært sånn da?
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 26. november 2009 #5 Skrevet 26. november 2009 Jenta mi holdt på sånn i 3 uker rundt 3 månedersalder. Sutret ved puppen og slapp og skrek. Jeg hadde en økeperiode. He he. Etter det gikk alt som vanlig igjen. Ho er nå akkurat 6 måneder og begynte med grøt for en uke siden. Ellers har jeg fullammet henne. Han er nok sulten og puppen blir fort tom, men hold ut og legg han til når han ber om det. Da øker produksjonen. Gir du mme så øker den ikke. Stå på, det går seg nok til;-)
nea80 Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Jenta mi begynte plutselig å sutre/gråte på kvelden når hun var ca 6 uker. Hun gir ofte tegn til å ville ha pupp, men slipper den raskt og blir noen ganger irritert når hun får den i munnen.. Jeg har etterhvert konkludert med at dette er "kveldsskriking", og at hun som regel ikke vil ha mat, men trøst, når hun "ber om" pupp. Jeg forsøker med smokk først og om den blir, er det nok ikke mat hun er ute etter. Jeg har snakket med både erfarne mødre og helsesøstre, som alle sier at dette er helt vanlig. At barna er slitne om kvelden av alle inntrykk som er samlet opp i løpet av en dag, og når de er rundt 6-8 uker blir de som regel mer våkne og interesserte - altså er det enda mer som skal bearbeides. Jeg har forresten vært å veid henne, for å være helt sikker på at det ikke er mangel på mat - rart hvordan vi er programmerte til å være hysterisk redde for at de små ikke skal være mette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå