gerd Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Peiling på hva det koster å legge eikeparkett i et helt hus? Tipper kanskje 150 kvadratmeter parkett tilsammen. Jeg skulle gjerne visst noe om hvordan jeg gjør dette når det ligger fliser der fra før - med varmekabler..... Høres dyrt ut....
Mille** Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Vi har bestilt hvitlakkert(?) eikeparkett, koster 198,- pr kvadratmeter. Hva du gjør med flisene aner jeg ikke, men lykke til. )
gerd Skrevet 25. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2009 takker... har ikkje kjøpt huset enda - redd vi ikke har råd til å pusse det opp. Er litt i grenseland prismessig her....
Mammaen til Isak Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Sånn prismessig, så må du jo finne det gulvet du liker best og gange prisen opp selv. Pris varierer jo utifra hvordan gulv du velger, eike parkett kan være så mangt. Der det nå ligger flis, så må dere jo ta opp flisen. Kan være en del jobb det, men skal gå greit hvis man setter seg inn i åssen man gjør det først. Når flisen er vekk må du ha helt glatt og rett gulv før du legger underlagspapp eller plast under parketten, også legger du nytt gulv. Varmekablene kan være.
gerd Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2009 Men ligger varmekablene på en måte beskyttet så man ikke ødelegger de? Og kan man gjøre dette selv?
Mammaen til Isak Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Tja det spørs jo på åssen arbeidet under flisene er gjort, men mest sannsynlig ligger jo de i støpt gulv under flisene..Dette kan du sikkert finne ut ved å spørre eieren av huset.. Ja man kan gjøre det selv, om dere er nevenyttige! Eller du kan få et prisoverslag av min snekkermann ) hehe.. Lykke til i allefall
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 26. november 2009 #7 Skrevet 26. november 2009 Vi har nettopp lagt ny parkett i hele huset. Bestillte 190kvm og det kom på mellom 70-80.000. Det ble importert fra tyskland. Og det var med underlaget=) Flisene må dere ta vekk, og underlafet må være rent og pent;-) Gulvet vårt kan du se på bloggen min om du vil. Ligger sikkert under etikett "huskjøp eller oppussing" http://smaattisene.blogspot.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå