Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Er separert og lurer på om jeg skal la pengene gå til ungene eller mannen min/exen min om jeg dør...Ungene får jo ikke bruke pengene før de er 18 år, men om pappan får pengene kan han jo bruke de på dem...vanskelig, men jeg heller mot pappan, som er en ordentlig fyr da.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 De kan jo settes i fond til barna med mannen din som forvalter. Og mens vi snakker om 18 åringer, ville du virkelig gitt dem råderett over mer enn 100 000 kr når de er så unge voksene?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Er det over en viss sum, så kommer overformynderiet inn. De styrer pengene frem til ungene er 18. Om du gir pengene til ungene. De får bruke av dem, men far får ikke bestemme bruken alene.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 har barnet over 75000,- kommer overformynderiet inn og "forvalter" pengene (er en sikkerhet slik at foreldre ikke skal kunne bruke dem opp) jeg har 2 mill livsfors. gjennom jobben, og kommer til å sette 1 mill på samboer og 1 mil på sønnen min. Dermed kan samboer evt beholde leiligheten og sønnen min er godt sikret en lang stund. jobber innen forsikring.
Gjest Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg ville satt ungene opp som mottakere fordi exen din kan få ny familie og dermed kan barna dine lett bli, eller føle seg, urettferdig behandlet. Det er vel viktig at de ikke mister morsarven sin. Overformynderiet kan la barna bruke noe av pengene i oppveksten, men de har strenge kriterier for hva pengene skal gå til.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 anonym 21:53 her jeg ville aldri satt penger på en jeg var separert fra! da hadde jeg satt alt på sønnen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå