Gå til innhold

er det mange gravide her inne som har katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og syns dere det er greit? vi har akkurat adoptert en katt fra dyrebeskyttelsen, og så fant jeg ut at jeg er gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har baby no, men hadde akkurat bestilt ein katt då eg vart gravid. Spurte legen (spesialist) som sa at det var heilt uproblematisk. Toxoplasmose finnest berre i avføringa til katten, og utviklar seg til å bli farleg etter 2 døgn, slik eg forstår det. Mannen min tok dokassen, men elles omgjekk eg katten som normalt. Er større smittefare frå mat eller ved dårleg reingjering av hendene etter å ha rota i jorda. Så kos deg med pusen du!

Skrevet

Er gravid, og har katt...

Jeg holder meg unna kattedoen, han går ikke der så ofte uansett.. Også er det jo så moro når mannen skal rense doen, og brekker seg, uffer seg og får et helt forferdelig utrykk i ansiktet.. Hahahah.. :P

Ellers så tørker jeg han alltid når han kommer inn, tørker han fri for jord og slikt.. (vil ikke at han skal skitten opp i sofaen) Men det har ikke noe med graviditeten da.. :¨p

Huff, var en periode han luktet helt jævlig, og jeg med min svangerskapskvalme ble kvalm, så måtte dusje han noen ganger.. Han rullet seg nemlig i søle og jord..

I bunn og grunn har det gått helt fint.. Han er litt masete for tiden, men om det er pga babyen vet jeg ikke.

Han er heller aldri på soverom, så det problemet vil vi ikke ha.

Skrevet

Selvsagt er det greit.. Det er da ikke farlig å ha katt mens man er gravid.

Så lenge du lar mannen ta kattedoen, holder deg unna avføringen og vasker henda ofte, er det ingen grunn til frykt for toksoplasmose.

Du kan dessuten teste om du allerede har hatt toksoplasmose, og har du det er du immun. Du kan også teste underveis i svangerskapet, for oppdages det tidlig kan man behandle det og forhindre skader på fosteret.

Har ei jente på 7 mnd, og jeg har 2 katter- som jeg har hatt siden før hun ble født, og vi har det helt fint begge to:)

Eneste er jo faren for at katten skal bli sjalu, og som med andre dyr må man passe på at babyen og katten ikke er alene sammen uten tilsyn. Begrens allerede nå kattens tilgang til barnerom, bad, barneseng etc, og invester i et kattenett som dere har over vugge/vogn når babyen skal sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...