Thea841 Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Hvordan synes dere det er?? Studerer dere mye?? Jeg er selv 100% student med en baby på 7 mnd...og jeg synes det er kjempetøft for tiden....er mye borte fra mini som er hjemme sammen med far....og akkurat nå har jeg mest lyst å slutte på hele studiet....blir veldig glad hvis noen har erfaringer å dele:)
tante grusom master of law Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Jeg studerte med baby. Hadde ikke bhg-plass før han var 1.5 år. Jeg leste mye hjemme når ungen sov, både på dagtid og kveldstid. Hadde ikke mulighet å gå på så mange forelesninger. Det var slitsomt, men gikk jo på et vis. Er jurist idag med laud:)
It's all about me Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Går på skole med barn på 3.5 år, 16 mnd og en i magen. Er sliiiiiten, og til tider ganske så lei. Men det også går opp og ned. Tenker at det vil betale seg på sikt )
Anne-B. Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Studere jeg også, er gravid og har ei på 6 og ei på 2. Det er til tider slitsomt, for eksempel nå som jeg leser til eksamen. Da blir det ikke tid til husvask og denslags, og det går med på nervene. Men satser på at pappaen gjør en storinnsats når jeg er i Trondheim og tar eksamen. Har tenkt å søke meg på master til høsten. Man må bare legge fra seg alt som heter dårlig samvittighet. Du gjør en innsats for fremtiden, som både du og ungen kommer til å nyte godt av.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Jeg studerte 150% mens jeg var gravid nå sist og 50% nå med (kolikk)baby på 4 måneder. Går greit (håper jeg). Ikke noe press da, siden det jeg tar nå bare er for gøy:)
Elsker jenta si<3 Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 studerer med baby på 14 måneder og jobber litt i tillegg.. Er mye å gjøre, men jeg har måttet prioritere bort det sosiale livet for en stund.Men det er det verdt når man får seg en utdannelse:)
Thea841 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2009 men studerte dere med baby?? Mens de var under året, mens de var hjemme med far?? Jeg føler jeg aldri ser mini....vært slik i over 3 mnd nå...
Spanskeflua Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Min nest eldste ble født en uke etter skolestart, og jeg hadde en ukes permisjon før jeg begynte på skolen igjen. Dermed hadde jeg baby hele det skoleåret. Fikk nr 3 på slutten av andre skoleår, og da hadde jeg 2 ukers permisjon (etter keisersnitt) før jeg fullførte skoleåret. Han var ca 3 mnd når siste skoleåret startet, og var hjemme med pappaen. Synes det gikk relativt greit da, men nå kan jeg ikke skjønne hvordan jeg klarte det. Gikk faktisk ut av skolen med topp karakter på avsluttende oppgave=)
MintCondition Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Jeg begynte å studere igjen da førstemann var 8 mnd, og syns det var helt fint. Nå med nummer to studerer jeg fortsatt, og hadde 8 mnd permisjon før jeg begynte på. Leverer masteroppgaven min i disse dager, og syns ærlig talt ikke at det har vært så fryktelig tungt og slitsomt heller..men pappaen til ungene mine er super da
heleneogde2gutta Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 hei! dere må være laga av noe annet enn meg! all ære! jeg har tatt permisjon fra studiet, men skal begynne så smått nå når lillebror blir 9 mnder. har satt meg ned med bøkene 3 ganger, de dagene han har sovet mer enn 1 time. (etter de første barselsukene). etter 20.00 er jeg helt "dø" og det er da jeg hadde fått gjort noe med skolen, men altså den gang ei.... fint du har en pappa som er hjemme og tar tak. det skal sies at det har ikke jeg. det er man vel nesten avhengig av! masse lykke til!
Alle oss:) Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Hei:) Jeg studerer heltid og jobber litt på siden. Faren er hjemme med lillegutt på 3 mnd. Har også en gutt på 4 år. Går 3.året nå, og er ferdig til våren. De 2 første årene var jeg alene med vår største store deler av tiden da faren jobbet borte, og synes nesten det var mer slitsomt. Kjenner jo at jeg er veldig trøtt for tida, våken minst 2 ganger i løpet av natta og har helt gitt opp amming. Måtte vike for utdannelsen:(... pumpa da, helt frem til nå. Nå er det stopp, brystene ville rett og slett ikke produsere mer. Ellers er jeg velsignet med en utrolig flink barnefar:) han er hjemme i permisjon helt frem til jeg er ferdig på skolen. Samvittigheta har jeg jobba en del med. Syns jeg ser lillegutt altfor sjeldent, men prøver å få mest mulig tid med han på ettermiddagen og i helgene:) Han har det godt sammen med faren og det hjelper veldig på! Men gleder meg kjempemasse til jeg er ferdig å studere!! Det er slitsomt å studere med liten baby, men vi kommer oss gjennom det:)! Syns vi er kjempetøffe som gjør dette:) Men har stor forståelse for dem som velger å ta seg friår.
Thea841 Skrevet 26. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2009 Mange flinke damer her ja=) Har også litt dårlig samvittighet...blir lange dager frem mot jul....,men mini koser seg hjemme med pappa, så trøster meg med det:)
PhD-mamma Skrevet 26. november 2009 #13 Skrevet 26. november 2009 Studerte 100% fra baby var 5 måneder. Var tungt, men det gikk. Fikk far til å komme med baby på universitetet slik at jeg fikk ammet en gang på dagen og pumpet ellers. I ettertid var det godt å få tatt ferdig skolen. Det gjorde at jeg fikk drömmejobben
MrsMilla Skrevet 26. november 2009 #14 Skrevet 26. november 2009 Jeg studerte med mitt første barn. I tillegg jobbet jeg helgene i bar for å har økonomi til studiene. Synes egentlig det gikk ganske greit, men man må være innstilt på periodevis hard jobbing og at man ikke får til alt like bra. Får ikke både tid til kun A, masse jobb og mye tid med barnet. Man må velge. Selv valgte jeg litt dårligere karakterer, medium jobb (ikke mye valg her...) og medium tid med barnet. Men synes vi klarte oss fint, og nå er jeg i en jobb jeg trives i og er utdannet til. Har gjort meg fortjent til ikke å jobbe flere helger!
steinbukk30 Skrevet 26. november 2009 #15 Skrevet 26. november 2009 Studerer med baby nå, på fulltid og far jobber. Er bare på første semester da, og snart eksamen. Men det går bra så langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå