Gå til innhold

Spm til dere som har gått på lavkarbo!

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Jeg har aktivt slanket meg i 4 mnd nå - telt kalorier, spist rett forhold mellom fett/karbs/proteiner, veid alt jeg spiser, trent 3 ganger i uka - you name it. Har gått ned 2,5-3 kilo og er veldig lite fornøyd med dette, hehe... Derfor må jeg bare prøve noe nytt, og da tror jeg det må bli lavkarbo siden jeg vil unngå pulverkurer og piller...

Jeg har gått litt på lavkarbo en gang tidligere, men var lite motivert og sprakk hele tiden, men mistet noen kilo da. Så ble jeg gravid igjen og ble tjukk på nytt=P

Nå trenger jeg litt motivasjon til å begynne på noe nytt her... For jeg føler kroppen virkelig jobber imot meg nå! Virket det for dere? Har dere prøvd andre ting tidligere? Og hvordan var det når dere skulle avslutte? Kunne dere gå tilbake til et kosthold med noe mer karbs uten å legge på dere igjen? Hvor mye gikk dere ned og hvor lang tid brukte dere?

Jeg har alltid veid 57-58 kilo og trivdes der. Veier 71 nå (og trives ikke), og vil ned til 62-65 kilo sånn i begynnelsen.

Jeg har tenkt på Atkins....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde det for snart 2 år siden. Veide da ca 74kg. Trivselsvekta mi er litt under 65 kg, men har også vært nede i 59 når jeg har trent mye (og spist for lite da jeg var singel og jobba for mye...).

Var medlem av vektklubb.no. Husker ikke helt hvor mye kalorier jeg skulle få i meg i løpet av en dag, kanskje det var 1500? Uansett så spiste jeg så lite karbo som mulig. Kun fiberknekkebrød. Ikke vanlig brød, pasta, poteter eller ris. Spiste mye feite oster (type blåmuggost), cottage cheese, egg, avokado, nøtter, rømme, feit fisk + endel kylling, magert grisekjøtt osv. Som kos spiste jeg mørk sjokolade og smoothies. Følte meg aldri veldig sulten, men gikk likevel fint ned i vekt. Gikk ned til ca 68kg på to måneder? (er litt lenge siden så husker ikke nøyaktig). Jeg reiste til Afrika etter ca to måneder og var endel syk der nede så veide ca 61kg da jeg kom hjem uten at jeg hadde slanka meg, men 3 måneder med giardia gjør susen (huff...). Hadde mista mye muskler og var ikke sunt tynn da jeg kom hjem altså. Da jeg kom hjem spiste jeg vanlig og gikk opp til ca 64kg ganske fort før det stabiliserte seg. Så ble jeg gravid og gikk opp 20kg. Nå er jeg på 72 kg igjen, 11 uker etter fødsel. Har tenkt å hoppe på lavkarboen igjen etter jul hvis jeg ikke blir gravid på nytt.

Husk at man ikke skal slanke seg aktivt når man ammer for slaggstoffene som blir lagret i fettet på kroppen kan gå ut i melka og det er ikke bra for babyen.

Kjenner forresten flere som har gått på lavkarbo og gått mye ned i vekt på det, men mange går desverre mye opp igjen hvis de slutter brått.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Takk for svar =) ja, jeg ammer ikke så trenger ikke tenke på det... Begynte slankinga når jeg sluttet å amme... Må lese mye om sluttfasen så jeg ikke legger alt på meg igjen. Jeg er ute etter et varig vekttap og ville i utgangspunktet gjøre det med et "vanlig" kosthold, men når det ikke virker må man bare prøve noe annet - disse kiloene hemmer meg mye syns jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...